Kocaeli’de D-100 Karayolu için transit geçiş hattı oluşturulmuş, Kartepe’den Körfez’e kadar trafik ışıkları kaldırılarak battı çıktılar inşa edilmişti. Kentin ana ulaşım arterindeki tek sıkıntı bu zaman kadar trafik ışıkları kaldırılamayan Derince Liman bölgesindeydi. Her gün binlerce tırın giriş çıkış yaptığı Derince Limanı’nın D-100 Karayolu ile bağlantısı için Ankara’da yıllar boyu devam eden kulis çalışmaları 2022 yılında meyvelerini verdi. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı bölgeye 3 katlı dev bir kavşak inşa etme kararı aldı.
PROJE 2023 HAZİRAN’DA BİTECEKTİ
Ödenek sorunları ve ekonomik kriz nedeniyle uzun süren ihale süreci 5 Ağustos 2022 yılında tamamlandı. Davet usulü yapılan ihaleye 5 firma katıldı. Derince Limanı D-100 ve TEM Otoyol Bağlantı Yolu projesi ihalesini, Avos Grup İnşaat 912 milyon liralık teklifle kazandı. Ekim 2022’de yer teslimi yapılan firma bölgede hafriyat çalışmalarına başladı. Geçtiğimiz yıl haziran ayında tamamlanması planlanan projede sık sık aksaklıklar yaşandı.
GÖZLER BAKANLIKTA
İnşa takvimine uyamayan müteahhit son dönemde işleri iyice ağırdan almaya başlamıştı. Sonunda beklenen oldu. Avos Grup geçtiğimiz hafta bütün çalışanlarını sahadan çekti. Bölgeden apar topar ayrılan müteahhit firma çalışanları milyarlık projeyi yarım bıraktı. Henüz pek çok kazığı çakılmayan 3 katlı dev kavşak projesi yüzde 20’lik bir ilerleme ile yarım kalmış oldu. Gözler şimdi Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nda. Müteahhit firma neden bıraktı, yeni bir ihale süreci başlayacak mı merak ediliyor.
KOCAELİ’DE İLK OLACAK
Söz konusu proje tamamlanabilirse Safiport’un işlettiği Derince Limanı, demir yolu üzerine yapılacak köprüler, D-100 üzerine yapılacak 3 katlı kavşak ve ilave köprülerle birlikte TEM Otoyolu’na bağlanacak. Toplamda 1,7 kilometrelik yol, 5 köprü, 2 kavşağın yapılacağı dev proje, aynı zamanda Kocaeli’nin ilk 3 katlı kavşak projesi de olacak.