Ana Sayfa Arama Yazarlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya
blank
Uğur Enç

Motosiklet Çalıştayı!

2 gündür devam eden kar yağışı cumartesi durmuştu.

Her sabah olduğu gibi önce Yoda’yı tuvalete çıkardım.

Güzel bir espressonun ardından çalışmaya başladım.

Ev kent merkezinde olduğu için eskisi gibi öyle bembeyaz bir görüntü filan çok sağlam kar yağmadığı sürece hayal artık yıllardır.

Ancak yine de koyu renkli bulutlar, pencereyi açtığımdaki o sert soğuk büyük keyif veriyor bana.

Yarım saat çalışıyorsam bir o kadar da elimde kahve camın kenarına çöküyorum hemen.

Hiç istemesem de ara ara sosyal medyada dolaşıyorum.

Öğlene doğru Kocaeli Büyükşehir Belediye Başkanı Tahir Büyükakın’ın motosikletli fotoğrafına denk geldim.

Çok şaşırdım.

Yaklaşık 2 yıldır Tahir Büyükakın’ın motosiklet kullandığını biliyorum.

Ancak bu konu çok öyle bilinen bir konu değildi.

Büyükakın motosikletiyle ilçe ilçe dolaşıyor, hatta zabıta ve benzeri personelleri bir anlamda vatandaş gözüyle denetliyordu.

Bu konunun öyle çok bilinmesinin istenmemesi biraz da bu sebepleydi.

Motosiklet kullanımı bir anlamda tebdili kıyafetti.

Her neyse.

Kahvemi yudumladım, fotoğraflara baktım.

Bir de ne göreyim?

Kocaeli Büyükşehir Belediyesi meğer o gün Motosiklet Çalıştayı düzenliyor imiş.

Haberim yok.

Üstelik gündemi yakından takip etmeye çalışıyorum.

Bu konuda ne en ufak bir bilgilendirme var, ne en ufak bir reklam çalışması billboardlarda filan…

*

E iyi de öyle herkese haber verilmeyecekse bu çalıştay neden toplandı?

Benim anladığım Kocaeli Büyükşehir Belediyesi, başkan Tahir Büyükakın’ın motosiklet kullandığını kamuoyuna duyurmak istemiş.

Başkana güzel görünmek isteyenler de bu çalıştayı tertiplemiş.

Detaylı bir çalışma yahut özen yok.

Ben bu kentte motosiklet kullanan bir iki gazeteciden biriyim.

Halen aktif olarak motosiklet sürüyorum.

Kış aylarında da motosiklete biniyorum.

Ancak her ne hikmetse Kocaeli’deki Motosiklet Çalıştayı’ndan bihaber yaşıyorum.

Benim eksikliğim, benim görmezliğimdir bu elbette.

Bu sebeple göstermelik de olsa tek günlük çalıştaya birkaç ek yapmak isterim.

Eminim konuşulmuştur, eminim tartışılmıştır da ben de not düşeyim.

Kocaeli’nin motosiklet konusundaki en büyük eksiği trafik denetimleri.

Bu sadece motosiklet kullanımı için değil, bu kentte insanca yaşamak için gerekli.

Kentin her sokağında kuralsız park etmiş araçlar var.

Ancak bunu engelleyemiyorlar.

Ne Kocaeli Valiliği ne Kocaeli Büyükşehir Belediyesi hiçbir şey yapamıyor.

Çünkü bunun engellenmesi için para harcanması gerek.

Mahallelerdeki boş arazilerin kamulaştırılıp otopark alanları oluşturulması gerek.

Daha sonra her sokağa park çizgileri çizilmesi ve bu alanların dışına park yapılmasının önüne geçilmesi gerek.

Avrupa’da hemen her şehirde mahalle otoparkları mevcut.

Çok ciddi yaptırımları var.

Hiç kimse kapısının önündeki yola aracını gelişi güzel park edemiyor.

Ancak burası Kocaeli.

Burada insanca yaşamak pek mümkün değil.

Mahalle aralarını geçtim, İzmit Yürüyüş Yolu’nda dahi, kentin en işlek caddesinde dahi isteyen aracını istediği gibi bırakıyor.

Denetimler ya hiç yapılmıyor ya da çok eksik kalıyor.

Daha önce yazmıştım.

Kocaeli Valisi İlhami Aktaş evinin önündeki caddeye araç park edilmesini yasaklamıştı.

Caddenin ortasına dubalar çakıldı.

Sadece tek bir tarafa araç bırakılmaya başlandı.

Peki diğer araçlar ne oldu?

Eski 50. Yıl İlköğretim Okulu’nun rampasına ve ara Kız Meslek Lisesi yokuşuna doluştu.

Bu alanları denetleyen var mı?

Yok.

Önceki gün Kapanca Sokak’a doğru çıkarken motorlu bir arkadaş park eden araçlar nedeniyle rahat dönemedi ve motorunu yan yatırdı.

Bu durum hemen her sokakta var.

Önlenmesi şart ancak bana sorarsanız önlenmesi çok çok uzak ihtimal.

Dedim ya para lazım.

Para da böyle insan hayatına değebilecek projeler için pek bulunamıyor bugünlerde.

motosiklet bariyeri

Motosikletlilerle ilgili bir diğer konu bariyerler.

Motosikletler için özel bariyer gerekiyor.

Mevcut bariyerler katil bariyer olarak adlandırılıyor.

Üstte demir bir şerit, altında ise o şeridi tutan demir çubuklar var.

O çubuklar olası kazalarda motorcuların hayatına sebep oluyor.

Bir çalışma yapılacaksa eğer, sert virajlar öncelikli olmak kaydıyla motosiklet bariyerleri acilen Kocaeli Büyükşehir Belediyesi tarafından yerleştirilmeli.

*

Öyle pist yaptık, eğitim alanı yaptık demekle de pek olmuyormuş bu işler.

Geçtiğimiz günlerde onu da anladım.

Kartepe’de off road motosiklet pisti var.

Anladığım kadarıyla orada bir işletmeci var.

Motosiklet eğitimi için öğrencilerden çok yüksek fiyatların talep edildiği konuşuluyor.

Eğitimse, pistse, büyükşehir belediyesinin spor takımları tarafından verilebilir.

Kocaeli Büyükşehir Belediyesi bir motor takımı kurabilir, motosikletsever çocukları ve gençleri eğitebilir.

Ispanya trafik isiklarinda motosiklet alaniSon olarak geçen ay İspanya’da tatilde fark ettiğim bir detayı yeri gelmişken paylaşayım.

Madrid’te motosiklet kullanıcıları için her ışıkta özel bir alan mevcut.

Trafik ışıklarında yaklaşık 2 metrelik bir alan motosiklet alanı olarak belirlenmiş.

Kırmızı ışık yanıyor.

Motosikletler bu alana yanaşıyor.

Otomobil sürücüleri ise bu alana giremiyor.

Böylelikle küçüklük avantajı bulunan motosikletler risksiz, trafiği tehlikeye atmayan bir şekilde seyahat edebiliyor.

*

Bir de motosiklet demişken sadece motosikletliler ne ister onu konuşmamak gerek.

Kocaeli ve motosiklet başlığında tartışmak gerek.

Yaya geçitlerinde, kaldırımlarda, kırmızı ışıklarda yarınlar yokmuş gibi giden kendini bilmez motosiklet sürücüleri var.

Bunlar da ilk madde olarak bahsettiğim denetim ve cezalandırma kapsamında değerlendirilmeli.

Acil olarak kent genelinde trafik kurallarını çiğneyenlere karşı tedbir alınmalı.

Ceza işlemleri uygulanmalı.

Araçlar, motosikletler bağlanmalı.

Sayın vali ve belediye başkanları korumasız, trafik önlemi almadan Yürüyüş Yolu’na bir çıksalar motosikletlerin durumunu daha iyi anlayacaklar.

Motorlu araçların girmesi yasak olan Yürüyüş Yolu’nda onlarca kilometre hızla seyahat eden motosikletlere dur diyen yok.

Onlarca kamera var bu kentte.

Kırmızı ışıklara, hız limitlerine, kaldırımlara, hatalı parklara dur diyen yok.

*

Motosikleti konuşacaksak konuşalım.

Ancak bu konuşmanın göstermelik olmaması için öncelikle hali hazırda yapılması gerekenlerin, şart olanların yapılması gerek.

Öncelikle trafik kurallarına uymayanların denetlenmesi ve ceza kesilmesi gerek.

Kent genelinde trafik kuralları işletilirse ondan sonra oturur konuşuruz motosikletliler için neler yapabileceğimizi bence.

Bir motosiklet sevdalısı, bir motosiklet sürücüsü ve kent vatandaşı olarak diyeceklerim bu kadar.

Kalkayım da bir kahve yapayım.

Ofisin camı buğu yapıyor.

Işıklar pek bir güzel gösteriyor bu kenti geceleri…

YORUMLAR

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

YAZARLAR
TÜMÜ