Ana Sayfa Arama Yazarlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya

2. el otolar sıfırdan pahalı!

2. el otomobil piyasası aldı başını gidiyor. Bazı araçların sıfır fiyatları ile 2. el fiyatları arasında şaşırtan farklılıklar yaşanıyor.

2. el otomobil piyasası

2018 yılının ortasından itibaren daralmaya başlayan otomobil ve hafif ticari araç pazarı, peşinden vergi indirimi, hurda teşviği gibi birden fazla önlem getirdi. Bu sayede pazar dip diye tabir edilen seviyeleri en az hasarla atlatmaya çalıştı. İkinci el otomobil pazarında ise satışlar, 2018 yılında daralmaya başlayan sıfır km pazarına göre hep artış içindeydi. Sektör yetkililerinden aldığımız görüşler ve göstergeler kullanılmış otomobil pazarındaki artışın devam edeceğini açık bir şekilde gösteriyordu. Bu detaylar ışığında adet olarak artış yaşayan pazar, fiyat olarak da yükselişe geçti.

ÖTV İNDİRİMİ KALKTI

2018 yılından itibaren kötü giden yeni pazarı için markalar yeni araç siparişlerini daha düşük adetlerde tuttu. ÖTV indiriminin kalkması ve otomotivden alınan verginin normale dönmesi, pazarı kötü etkiyecek şekilde dense de bu değişimlerle paralel olarak atılan adımlar; hurda teşviği ve ÖTV matrahı güncellenmesi, kredi faizlerinin düşürülmesi, yerli üretim otomobiller için uygulanan kredi faizinin ekstra düşük olması pazarı birden hareketlendirmeye yetti. 2019 yılı son çeyreğinde yeni otomobil pazarındaki satışlar son 2 yılın en yüksek seviyelerine çıkarken markaların ellerindeki stoklar tükenmiş oldu. Bu duruma bir de kiralama sektörünün kiradan dönen araçları satmaması ve düşük kredi faiziyle birlikte yeni otomobil bulamayan tüketicinin 2. ele yönelmesi eklenince kullanılmış otomobil fiyatları neredeyse(!) yeni otomobil fiyatlarını geçti. Evet yanlış duymadınız…

Biz de sizler için “2. el fiyatı yenisinden daha fazla olan” otomobilleri ve bu durumun sebebini araştırdık.

“BAYİİLERDE SIFIR KM ARAÇ OLMADIĞI İÇİN HERKES 2. ELE YÖNELDİ”

Cardata Genel Müdürü Hüsamettin Yalçın, bu duruma dört farklı sebeple açıklamada bulundu. Yalçın, “0 km’deki stok yetersizliği: Sıfır otomobil pazarındaki tedarik sorunu! 2019’un ağustos ayından beri 0 km araç tedariğinde sorun var. Yani bayilerde yeteri kadar yeni araç yok. Çünkü distribütörler geçen yılın son çeyreği için yılın başında verdikleri araç üretim planlamalarında -2019 un piyasa koşullarından dolayı- haklı olarak çekingen davrandılar. O yüzden markaların çoğu bayilerine istedikleri adette araç tedariği sağlayamadılar. Bu duruma ek olarak kimse de geçen yılın son çeyreğinde 0 km’de bir talep artışı beklemiyordu ama oldu. Bu talep hâlâ da devam ediyor. Buna yeni otomobillerde süreklilik arz eden fiyat artışları da eklenince stok sıkıntısı üst boyutlara ulaştı. O yüzden talep ve para 2.el’e kaydı.” dedi ve “0 km’de araç tedariğinin yetersiz olması nedeniyle cebinde parası olan müşteri kullanılmış otoya gidiyor. Çünkü tüketici sıfır km olarak istediği aracı satın alamıyor, araç olmadığı için. Bunu bilen ve cebinde parası hazır olan müşteriyi gören 2.el satıcısı da 2. ele talep olduğu, 0 km’de araç olmadığı için araç fiyatlarını bilerek gerçek ve güncel fiyatlarını yükseltiyor. Bu yapay bir yükseliş! Yani piyasadaki(satılan) 2.el araçlara göre olan bir yükseliş değil.” diye ekledi.