Ana Sayfa Arama Yazarlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya

Neden E-Ticaret Tercih Etmelisiniz?

Corona virüs salgını nedenilye insanların dışarıya çıkmamaları, özellikle fiziki mağazaları ciddi bir şekilde etkilemeye başladı. Sokağa çıkmama uyarıları devam ederken de fiziki mağazalar, işlerini devam ettirebilmek için e-ticaretin gücünden yararlanarak satışlarına devam edebilirler.

Corona virüs salgını nedenilye

Her geçen gün yeni e-ticaret sitelerinin sanal aleme “Merhaba!” dediği günümüzde, insanların aklına “Neden e-ticaret?” şeklinde bir soru gelebiliyor. Mahalle bakkalarının dahi işlerini internete taşıdığını hesaba kattığımızda, e-ticaretin bu kadar çok tercih edilmesinin sebepleri de haliyle merak ediliyor. Sahi, neden e-ticaret? Aslında bu sorunun belirli ve net bir cevabı yok. Müşterilere sağladığı kullanım kolaylığının yanı sıra, firmanın elde ettiği kazanç ve geri dönüşüm oranının yüksekliği gibi detaylar e-ticareti tercih sebebi kılan özellikler arasında sayılabilir.

Yeni Türk Ticaret Kanunu ile her işletmenin bir internet sitesi sahibi olması zorunluluğu doğmak üzereyken, sürekli büyüme ve gelişme eğilimi gösteren bu pazardan pay almak da önem taşımaya başlıyor. Özellikle yurtdışında sadece internet üzerinden satış gerçekleştiren firmaların ulaştığı büyük ciro rakamları, sanal alemin ne kadar büyük bir pazara ev sahipliği yaptığını anlama noktasında yardımcı olabilir. Madde madde gitmek gerekirse de, e-ticaretin firmalar tarafından neden tercih edilmesi gerektiği ve sağlıyor olduğu faydalar şu şekilde listelenebilir:

  • 24 saat açık bir mağaza. Ürünlerinizi internet üzerindeki mağazanızdan pazarlamaya başladığınız zaman, 7 gün 24 saat müşteriye yanıt veren ve ihtiyaçlarını karşılayan bir platform da oluşturmuş olursunuz. Reel hayatla kıyaslandığı zaman çok büyük bir avantaj oluşturan bu durum, e-ticaretin en büyük faydalarından birisi olarak da gösterilebilir.
  • Daha düşük maliyet. Reel hayatın aksine sanal alemde dükkan açmak zorunda kalmadan, çok daha az bir ücret mukabilinde e-ticarete başlayabilirsiniz. İnsan gücünden de tasarruf edebilmenin mümkün olduğu e-ticarette ise alan adı, tercih edilen e-ticaret sistemi ve reklam gibi kalemler haricinde pek de bir masrafınız olmaz.
  • Geniş bir müşteri kitlesi. Her gün internete bağlanan insan sayısının bir hayli yüksek olduğu ülkemiz, e-ticarete de kolay bir şekilde ısınmış durumdadır. Sıradan bir internet kullanıcısının bile internetten ürün sipariş ettiği günümüzde firmaların daha geniş bir kitleye hitap edebilmeleri ve ürünlerini daha fazla insana ulaştırabilmeleri de mümkün hale gelmiştir.
  • Yeni bir deneyim. Klasik ticaret anlayışının yanı sıra, yeniliklere açık olan firmalar tarafından tercih edilen e-ticaret; daha fazla gelir elde etmenin de kapılarını aralama imkanını sunuyor.

Maddeler daha da çoğaltılabilir, ancak e-ticarete başlamadığınız her gün ciddi miktarda müşteri kaybettiğiniz de rahatça ifade edilebilir. Çağın getirilerine ayak uydurmak ve daha fazla insana ürünlerinizi ulaştırmak istiyorsanız, sizin de yapmanız gereken mağazanızı sanal aleme taşımak olmalıdır.

CORONA İŞİNİZE ENGEL OLMASIN: E-TİCARETİ DENEYİN

Tüketici alışkanlıkları online alışverişe yönleniyor

Corona virüs salgını nedeniyle, tüketicilerin alışveriş alışkanlıkları daha fazla online mağazalara yönlenmeye başladı. İnsanlarla olan teması azaltmak ve salgından etkilenme riskinin önüne geçmek için tüketiciler siparişlerini internet mağazalarından vermeye başladılar. Bu da e-ticaretteki işlemlerin sayısını artırmakta.

Fiziki mağazanızı internete taşıyarak, bu süreçte online sipariş veren tüketicilere ulaşarak, evde kalan tüketicilere ulaşabilir; böylelikle de ürün ve hizmetlerinizi onlara ulaştırabilirsiniz.

İnternetten sipariş /  kurye ile teslim seçeneği sunun

Tüketiciler ihtiyaçlarını karşılamak için belli aralıklarla mağazaları da ziyaret ettikleri için yine insan temasını en aza indirgemek için fiziki mağazanızın bulunduğu bölgelerde internetten verilen siparişleri, mağazalarınızda teslim edecek şekilde hazırlayabilirsiniz. Böylelikle kendi bulunduğunuz bölgeye yakın olan tüketiciler, siparişlerini doğrudan mağazanızdan teslim alabilirler. Siparişler önceden hazırlanmış olacağı için tüketiciler mağaza içerisinde az vakit geçirerek, daha hızlı bir şekilde işlemlerini tamamlamış olacaklar.

Konum odaklı reklamlar verin

Fiziki mağazanızı öne çıkartmak ve internetten sipariş ve mağazadan teslim uygulamalarınızı öne çıkartmak için konum odaklı reklamlar verebilirsiniz. Google Adwords çalışmalarının yanı sıra sosyal ağlardaki reklamlarınızda da konum odaklı reklam kampanyaları oluşturarak, tüketicilere ulaşabilirsiniz.

Fiziki mağazanızı internete taşırken nelere dikkat etmelisiniz?

Doğru ve güvenilir bir altyapı seçimi bu süreçte oldukça önemlidir. Bunun yanı sıra sanal POS kurulumu ve farklı ödeme sistemlerini entegre etmek, ürün sayfalarınızda kaliteli fotoğraflar kullanmak ve detaylı ürün açıklamaları yazmak da bu süreçte öncelikli çalışmalar arasında yer alır.

İnternetten satış yapmanın fiziki mağazalara avantajları neler?

7/24 satış yapma imkanın yanı sıra tek bir konuma bağlı kalmadan Türkiye’nin ya da dünyanın her yerine satış yapabilmek de fiziki mağazalar için bir avantajdır. Dijilta pazarlama çalışmalarından yararlanmak, Google üzerinden trafik çekmek sitenizi terk edenlere yönelik reklam çalışmaları yapmak da bu avantajlar arasında yer almakta.

E-TİCARET MAĞAZINIZI AÇMAK İÇİN BİZE ULAŞIN:

E-mail: [email protected]

Telefon: 0 555 103 40 22