Ana Sayfa Arama Yazarlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya

Hürriyet’ten teleferik projesi açıklaması

İzmit Belediye Başkanı Fatma Kaplan Hürriyet, İzmit’e Bağçeşme -Anıtpark arası yapılması planlanan teleferik hakkında bilgiler verdi.

İzmit Belediye Başkanı Fatma

İzmit Belediye Başkanı Fatma Kaplan Hürriyet, bugün belediye toplantı salonunda basın mensuplarıyla bir araya geldi. İzmit’e Bağçeşme -Anıtpark arası yapılması planlanan teleferik hakkında yapılan açıklamaya Hürriyet’in yanı sıra belediye başkan yardımcıları ve birim müdürleri katıldı. Bilindiği gibi iki yıl önce İzmit Belediyesi tarafından teleferik konusu gündeme getirilmiş söz konusu projenin Büyükşehir Belediyesi’nin Milli İrade Meydanı Projesi ile çakıştığı belirtilmişti.

“AŞILAMAYAN TRAFİK SORUNU”

Süreci anlatan Fatma Kaplan Hürriyet, şu ifadelere yer verdi; “Bu kentte uzun yıllar hep teleferik dendi ama somut adım çok fazla atılamamıştı. Seçim vaatlerimizin arasında teleferik projesi yoktu; bu konuda bir vaatte bulunmamıştık. Halkımızın için en iyisini yapmaya çalıştık. Biz, İzmit’in merkezinde teleferik hattının olması demek bu kentin cazibesine cazibe katmak demek. Kentin turizm odağını desteklemek demek. Sosyal alanlarının da gelişmesi demek. Tabi ki başka kentlerin de yanıbaşındayız. Biraz da olsa trafik sorunu ki Kocaeli’nin tümüyle halen aşılamayan trafik sorunu. Trafik sorununa bir nebze de olsa kuzey-güney bağlantılı trafiğini rahatlatabilecek bir çalışma.

“GÖNÜL İSTERDİ Kİ…”

Bu çalışmaları, araştırmaları 2019 yılında başlattık. Kentte analiz yaptık. Gelişmeler nedeniyle 2021 yılında sil baştan bir proje hazırlatmak zorunda kaldık. Son projemiz tamamlandı; çalışmayı yapan firma tarafından bütün detaylarıyla birlikte hazırlandı. Gönül isterdi ki tamamen her şeyi tamamlanmış, resmi başvurularımız onaylanmış şekilde lansmanını yapmak isterdik ama takıldığımız çok nokta oldu. 2019’da başladığımızda 10 ayrı lokasyonu firma inceledi. En kolay, en kente katkı sunulacak iki alan belirlendi. Bir tanesi ve en uygunu Milli İrade Meydanı’ndan yukarıya Bağçeşme’ye çıkma hattıydı. Firma, yeşil alanı ilçe belediyesinin rahatlıkla kullanabileceği bir alan. Kamulaştırma noktasında bizi zorlamayacak, çok az kamulaştırma çıkan genelde ayakların geleceği noktalarının yeşil alan olduğu, bitiş noktasında Bağçeşme Mesire Alanı olan bir projeydi.

“BÜYÜKŞEHİR’İN PROJESİNE DEĞER KATACAK”

Gelinen son nokta da ‘projeleri yok ki’ gibi bir ifadeyle karşılaşmıştık. Halbuki bizim fizibilite raporu vardı; biz bunu sunmuştuk. Büyükşehir Meclisi’nde Milli İrade Meydanı’na denk gelişi nedeniyle bahsetmiştik. Bunu ancak dış finansman ile yapabiliriz. Hem İzmit Belediyesi’nde hem Cumhurbaşkanlığı’na hem de Büyükşehir’e göndermiştik. İzmit’e iade oldu, Büyükşehir’de de o günlerde Milli İrade Meydanı Projesi apar topar konuşuldu; yeşil alan hızlı bir şekilde değiştirildi. Biz Büyükşehir’e itiraz sunduk. Teleferiğin bir ayağına gelmesi nedeniyle Büyükşehir’in projesine değer katacak. Ortak proje konusunda bunu anlatamadık. Bizim tam da tarih koridorunun başlangıç noktası gelen bir alan olması nedeniyle önemli bir hat olacaktı dedik. Gibi, gibi şeylerle reddedildi.

“JET HIZIYLA ONAYLAR İNŞALLAH BİZE DE VERİLİR”

Derdimiz, üzüm yemek, iş çözmek. İşbirliğine yanaşmadınız, kaybedecek zamanımız yok diyerek, yeşil alanın da oradan kaldırıldığı için proje çalışalım dedik. Anıtpark’tan Bağçeşme’ye çıkış projesi hazırladık. Direkt Mesire Alanı’na denk düşüremedik. Yükseklikler, ayaklıklar kurtaramadı. Kullanabileceğimiz boşluk bir alan var; kamulaştırma devreye giriyor tabi ki. Sürekli dönen bir sistem. Güvenliği iki kat arttırılmış, üst teknolojisi kullanılacak bir sistem. Gerekli yerlerle yazışmalarımızı ve başvurularımızı yaptık. Şu anda oralardan haber bekliyoruz. Görüş ve değerlendirmelerin talep edilmesi ile ilgili süreç devam ediyor. Cumhurbaşkanlığı’na, Çevre, Şehircilik İl Müdürlüğü’ne sunduk. İzmit’e teleferik projesinin kazandırılmasıyla ilgili ciddiyetle, alanında uzman kişilerle çalışmaya devam ediyoruz. Diğer belediyelere, kurumlara verilen jet hızıyla onaylar inşallah bize de verilir. Biz dış kredi için Cumhurbaşkanlığı onayı gerekiyor; onu bekliyoruz. Çok hızlı kendini amorti edebilecek bir sistem.

“O ZAMANKİ 6 MİLYON EURO BAŞKA ŞİMDİKİ BAŞKA”

İlk projede maliyet 6 milyon Euro civarıydı maliyet. O zamanki 6 milyon Euro ile şimdiki 6 milyon Euro başka. Burası İzmit Kocaeli’nin kalbi. Burası rahat ulaşım nedeniyle çok hızlı hareket edeceğini düşünüyoruz. Görüştüğümüz bütün firmalar çok iyi olacağını söylediler. Kente değer katacak bir proje olduğunu düşünüyoruz. Umarız gerçekleştirebiliriz.”