Karamürsel Battı Çıktı Projesinin Güney yan yol çalışması sırasında yan yolun kotunun belli olması neticesinde bu bölgede dükkanı bulunan esnafın yoğun itirazı oldu. Güney yan yol özellikle mezarlık ve beton yol arasında mevcut eski yan yolun kotuna göre yapılan eski apartmanların zemin katı D-130 karayolunun daha yüksek kottan geçmesi nedeniyle sık sık su baskınlarına maruz kalıyor ve esnaf, vatandaşlar mağdur oluyor.
MEVCUT YOLUN KOTUNDAN BİLE YÜKSEK
CHP Karamürsel İlçe Başkanı Suat Ülkü ve CHP Kocaeli Büyükşehir Belediye Meclis Üyesi Orhan Tanış, bölge esnafını ziyaret etti. Ziyaret sonrası İlçe Başkanı Suat Ülkü, şunları söyledi: “Hal böyle iken yeni yapılacak yan yolun kotunun mevcut yol kotundan bile daha yüksek olacağı, buna yönelik beton imalatın bir kısmının yapıldığı ve güney yan yol ile dükkânlar arasında tek şerit bir geçiş yolu bırakılacağı görülmüştür. Daha sonra güney yan yol biraz daraltılarak dükkânların önündeki düşük kottaki yol 4-4,5 mt civarında oluşturulması planlanmıştır.
KOT İNDİRİLSİN
Güney yan yolun işaretlen güzergâh izlerine baktığımızda dükkânların giriş kotundan yaklaşık 80 cm 1 metre yüksek olarak ve dükkânlara 4-4,5 metre mesafede yapılması halinde D-130’a cepheli ilk sıra apartmanların ve dükkânların, yağışlı günlerde suyun birikerek göllendiği alan azalmakta bu da su baskınlarının kotunu yükseltmektedir. Bölge esnafı yan yana iki tane yan yol yerine yapılacak olan güney yan yolun tek parça ve geniş olarak ve mevcut yan yolun kotuna indirilerek yapılmasını istemektedirler.
ESNAFTAN ALIŞVERİŞ YAPILABİLMESİ İÇİN
Ayrıca mevcut yan yol projesinde bu yan yoldan buradaki dükkânlara giriş olmayacağı için büyük kayba uğrayacaklarını belirtmektedirler. Esnaf kent genelinde yapılan battı çıktılarda yan yollardan yol kenarındaki esnaftan alışveriş yapabilecek şekilde girişlerin yapılabildiği örneğin Başiskele, Seymen’deki battı çıktı yan yolları, Sekapark Bölgesindeki D-100 üzerindeki battı çıktının yan yollarının da giriş çıkışa müsait olduğu, buradaki tek istisnanın sadece Karamürsel özgü olduğunu söyleyip bunun nedenini sormaktadırlar.
İNŞAAT KEPÇELERİNİ SOKMAYIZ
Yetkililer ise her ne kadar bu inşaatın Büyükşehir Projesi ve denetiminde yapılıyor olsa da onay makamının karayolları olduğunu ve karayollarının yan yolların ana yol kotunda olması gerektiği ve yan yoldan giriş çıkışa müsaade etmediğini belirtmekteler. Ancak yapılan imalatlarda çeşitli farklı standarda yollar yapıldığı da bir gerçektir. Esnaf yan yolun bu şekilde yapılmasına izin vermeyeceklerini, inşaat sahasına kepçeleri sokmayacaklarını söylemektedir. Bu konunun istenmeyen olaylara meydan vermeden ilçe belediye başkanı ve Büyükşehir Belediye Başkanı gerekirse milletvekilleri de devreye sokularak bir çözüme kavuşması gerekmektedir.
NE TALEP EDİLİYOR?
Vatandaşların isteklerini özetlersek öncelikle mevcut yan yol kotunda ( Dükkânların giriş kotu) tek bir yan yol yapılması, yani güney yan yolun kotunun düşürülmesi ve mevcut yan yol ile birlikte tek ve geniş olarak yapılması. Yan yolun kotunun dükkân kotlarında tek ve geniş bir şekilde yapılması ile dükkanlara giriş çıkışın sağlanacağı. Yıllardır D-130 karayolunun yüksekte olmasından dolayı üst kotlardan gelen suyun bu noktada birikmesine ve dükkânların su basmasına neden olduğunu bunu da gerekli ve yeterli deşarj sistemleri yapılarak bu su baskınlarının engellenmesi. Çözümün bu talepler doğrultusunda bulunmasını talep etmektedirler.”