Ana Sayfa Arama Yazarlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya

Kocaeli Haber- Kocaeli’nin Hat 41 K tanıtıldı… 1 yıldır çalışılıyordu

Kocaeli Haber- Kocaeli’de toplu ulaşımı yeniden düzenleyecek olan Hat 41 K, bugün Kocaeli Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri Balamir Gündoğdu tarafından anlatıldı

Kocaeli Haber- Kocaeli'de toplu

Kocaeli Haber- Kocaeli Büyükşehir Belediyesi kasım ayı meclis toplantısı birinci birleşimi bugün gerçekleştiriliyor. Kocaeli Kongre Merkezinde gerçekleştirilen meclis toplantısını Başkan Tahir Büyükakın yönetecek. İlçe belediyelerinin meclislerinin de onaylanacağı toplantıda 129 gündem maddesi görüşülerek karara bağlanacak.

“1 YILDIR ÇALIŞIYORUZ”

Kocaeli Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri Balamir Gündoğdu, meclis sonrasında yaptığı sunumda yakın zamanda faaliyete geçecek Hat 41-K’yla ilgili bilinmesi gereken her şeyi anlattı. Gündoğdu, “Üzerinde uzun süredir çalıştığımız Kocaeli’nin toplu ulaşım sistemiyle ilgili bilgilendirme yapmak istiyorum. Bölgedeki hatların güzergah ve işletme planları tamamlandı. Kooperatiflerle uzlaşı sağlandı. Ortak çalışma için kooperatiflerimizle bir havuz sistemi kurduk ve otobüs alımları yaptık. Durak ve depolama merkezleriyle ilgili projeler hazırladık. Yaklaşık 1 yıldır üzerine çalıştığımız projeyi artık paylaşıyoruz.

53 KOOPERATİF

Toplu taşıma sistemimizde Kocaeli’de 53 kooperatif var. Bu 53 kooperatifte 205 hatta 1.960 hat hizmet veriyor. Ulaşımpark’ın 332 aracı var ve 86 hatta hizmet veriyor. Belediye kırsal mahallelere 90 araçla 55 hatta sistem veriyor. Toplamda 2.382 araç 346 hatta hizmet veriyor.

DÖRT BÖLGEYE AYIRDIK

Kocaeli’yi dört bölgeye ayırdık. Birinci bölge kırsal bölge oldu. İkinci etaba Doğu Bölgesi dedik. Körfez Derince İzmit ve Kartepe’yi kapsıyor. Güney Bölgesi ve Doğu bölgesi olmak üzere dört etap hazırladık. Birinci etapta kırsal bölgede ihalemizi yaptık. 90 araç ve 55 hatta hizmet vermeye devam ediyoruz. Sizler de bunu biliyorsunuz ki kırsal mahallelerdeki ulaşım sistemimizden vatandaş şu an için çok memnun.

MESAFEYE GÖRE ÜCRETLENDİRME

İkinci sırada da doğu bölgesinde bir hat planlamıştık. Bu Hat 41’i burada kuracağız inşallah. Yeni sistem hat ve işletme verimliliği arttıracak. Beslemek hatları sayesinde aktarma oluşacak. Toplu taşıma kullanımı artacak. Mesafeye göre ücretlendirme olacak. İlçeler arası biniş yasağı kalkacak.

SİSTEMİN KAZANIMLARI

Abonman uygulamasının yolu açılacak. Kent genelinde trafik yükü azalacak. Emisyon miktarı da azalacak. Toplu taşıma araçlarının yenilenmesi sağlanacak. Bilet gelirleri artık Büyükşehir tarafından tahsil edilecek ve toplu taşımanın konforu artacak. Artık otobüsçülerin gelir endişesi olmayacak ve hizmet odaklı çalışacaklar.

KILÇIK HATLAR

Şimdi Doğu Bölgesinde yani ikinci etapta Hat 41 K ile ilgili açıklamalar getireceğim. Bu hat 30 km uzunluğunda  bir hat olacak. Maksimum 60 dakika sürecek. Biz bu hattın etrafını da zonlara ayırdık.  Körfez’de, Derince’de İzmit’te, Kartepe’de nereden binerse vatandaş ona göre ücret ödeyecek. Bu hatta ücretsiz aktarmalar da olacak. Toplamda 50 duraklı bir hat hazırlayacağız. Kılçık hatlarla sürekli bu ana hat olan Hat 41K’yı besleyeceğiz.

BÜYÜKŞEHİR YÜKLÜ BİR MALİYETİN ALTINA GİRDİ

Kocaeli’de ortalama yolcu sayımız 408 bin. Bu rakama göre ihale yoluyla hizmet alsak 927 Milyon TL’lik bir ihale yapılması gerekiyor. Bilet geliri ise 530 Milyon TL olarak hesapladık. Yani gözüken o ki 400 Milyonluk bir subvasyon gerekiyor. Biz toplu taşımada 700 bin kişiye ulaşsak sadece 18 Milyonluk bir subvasyon gerekiyor. Biz de toplu taşımayı yaygınlaştırmak istiyoruz.

İHALE BEDELİ 313 MİLYON TL

Hat 41’in ihale bedeli 313 Milyon lira. Buradan elde edilecek gelir 159 Milyon TL. Yıllık 154 Milyon liralık Kocaeli Büyükşehir sübvansesiyle sistemi kurabiliyoruz. Eğer 250 bin yolcuya ulaşırsak maliyet neredeyse sıfırlanıyor, sübvasyon ortadan kalkıyor” açıklamasında bulundu.

SYMBOL AVM’NİN ÖNÜNDE BEKLEYEN BİR VATANDAŞ…

Daha sonra konuyla ilgili açıklamalar yapan Başkan Büyükakın, “Şimdiki durumda örneğin Symbol AVM önünde bekleyen bir vatandaş önünden bir sürü otobüs geçmesine rağmen binemiyor. Çünkü kazanılmış haklar var. Biz daha az otobüsle daha çok yolcunun taşınmasını istiyoruz. Hem vatandaşa fayda hem trafik yükünü ortadan kaldıracak bir durum. Tabi bunun bir maliyeti var.

SAYIŞTAY’A BAKIP BİR KENT YÖNETİLMEZ

Bir tane Sayıştay denetçisi çıkıp bunu nasıl verdiniz diyebilir. Bunu demesi için çok açık bir kastının olması gerekiyor. Şöyle düşünebilirler, diyebilirler ki bu zaten sınırlı sorumluluk hakkı olarak onlara verilmiş ve bu bir imtiyaz, imtiyazlı adama nasıl para ödeyebiliyorsun diyebilirler. Risk bu. Bunu aşmak için bulduğumuz yöntem de Ulaşımpark üzerinden bu hizmeti satın almak. Dolayısıyla da meclisin bir sorumluluğu olmayacak diye öngörüyoruz. Meclisin sorumluluğu vardır diyen birisi çıkar mı, çıkar. Ama biz yaptığımız işe güveniyoruz. Sadece Sayıştay’a bakıp da bir kent yönetilmez.

450 MİLYON TL’LİK YÜK

450 Milyon liralık bir yük Büyükşehir Belediyesi üzerine gelebilir. Ancak biz ulaşım payının bu sistemle artacağını düşünüyoruz. Kent Kart sistemi duracak, parayı Büyükşehir Belediyesi toplayacak.

Esnafın vatandaşla para ilişkisi kalmayacak. Bu kapsamda otobüs taşımacılarının vatandaşla ilgili yaşadığı sıkıntılardan bahsedildi. Tabi bu sistemde bizim yaptırım gücümüz artacak ve orayı da yöneteceğiz. Doğru dürüst şu an para kazanamayan esnafa aracını yenile diyemeyiz. Ama bu sistemle araçlarını yenileme imkanları da olacak. Yenilemeyeni sisteme almıyoruz da diyebileceğiz. Alçak tabanlı ve engelli binişine uygun araçlar olacak. Bu sistemin kentteki toplu taşıma sorununu rahatlatacağını düşünüyorum.”