Ana Sayfa Arama Yazarlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya

Lastik-İş Sendikası 2022 zam talebi belli oldu!

Lastik-İş Sendikası Genel Başkanı Alaattin Sarı, 6 bin işçiyi ilgilendiren toplu iş sözleşmesi görüşmelerinin detaylarını paylaştı. İşçiyi enflasyona ezdirmeyeceklerini söyleyen Sarı, ilk 6 ay için yüzde 50 zam talepleri olduklarını belirtti

Lastik-İş Sendikası Genel Başkanı

Lastik sektörünün en önemli üreticileri olan Pirelli, Prometeon, Brisa, Goodyear Adapazarı ve İzmit fabrikalarında çalışan 6 bin işçiyi ilgilendiren toplu iş sözleşmesi görüşmeleri için hazırlıklar tamamlandı. Lastik-İş Genel Merkezi, Kocaeli ve Adapazarı Şube yönetimi bir araya gelerek taslak ile ilgili son çalışmaları yaptı. Fabrikaların yetki belgesi gelmesi ile birlikte Lastik-İş Genel Başkanı Alaattin Sarı, Tryp By Wyhndham Otel’de yapılan lansman ile toplu sözleşmenin ayrıntılarının kamuoyu ile paylaştı.

SARI: “İYİ Kİ TASLAĞI GEÇ OLUŞTURDUK”

Lastik-İş Sendikası Genel Başkanı Alaattin Sarı yaptığı konuşmada; “Türkiye’de ilk olarak 2 yıl önce yapmış olduğumuz toplu iş sözleşmesi ile basını şeffaf bir şekilde buluşturduk. Bugün lansmanda sendikada taslak oluşumunun nasıl olacağı görüşülecek. Dünya lastik piyasasını ve ekonominin, özellikle lastik ekonomisi görüşülecek. Toplu iş sözleşmesinde neler talep edebiliriz onları görüşeceğiz. Taslağın verilmesi sürecine baktığımızda taslağı biraz geç oluşturduk. İyi ki taslağı geç oluşturduk. Erken oluşturmuştuk olsaydık enflasyonun altına ezilecektik. Piyasadaki genel değerlendirmeleri yapma şansı bulduk. Türkiye’de ilk defa bir sendika Toplu iş Sözleşme sürecini basına tanıtıyor. Basın ile bilgileri ve çalışmalarımızı paylaşıyoruz. Lastik İş Sendikası ilkleri yapan bir sendikadır.

“LASTİK YAN SANAYİ”

Lastik yan sanayidir. Otomotiv asıl sanayidir. Otomotiv sanayini takip etmek zorundayız. Dünyada asıl sanayi dediğimiz otomotiv ücretleri daha yüksek, lastik ücretleri daha düşüktür. Türkiye’de ise bu tamtersidir. Gelecek 15 yılda yoldaki araç sayısının yüzde 80 artacağı tahmin ediliyor. 2030 yılında 3 milyar lastik ihtiyacı olacağı öngörülüyor. Dünyada 2,3 milyar adet binek lastiği bulunmakta. Türkiye’de yaklaşık 28 milyon adet üretim yapılıyor. Dünya genelinde 2026 yılında 325 milyar dolarlık lastik üretimi yapılacağı tahmin ediliyor. Dünyadaki gelişmeleri yakından takip ediyoruz. Sumıtomo Lastik Fabrikası’nda da eninde sonunda örgütleneceğiz.

“GOODYER’LA OTURMAYACAĞIZ”

Lastik’te 2011 krizinin etkisiyle satınlama gücü gerilemiş, işçi başına maliyet yıllık 20 bin lira olmuştu. Toplam üye sayısı 2 bin 300 kişiydi. 2003 yılında rahmetli Genel Başkanımız Abdullah Karacan çalışmaları ile sendikamız güçlendi. 65 yaş ile gelecekte oluşacak olan hak kayıplarını önlemek için çalışıyoruz. Lastik İş Sendikası, bireysel emeklilik sigortasını üyeleri için hayata geçirdi. Yapacağız sözleşmede hedefimiz satın alma gücünü iyileştirmek. Ayrıca destek işçisinin koşullarını iyileştirmek, güvencesizliğe karşı koruma, kazanılmış haklarını koruma, eşit işe eşit ücret gibi isteklerimiz var. Goodyear ile masaya ayrı oturacağız. İstediğimiz rakamlar gerçekleri yansıtıyor. İnşallah sözleşmeyi hayırlısı ile imzalayacağız” dedi.

İŞTE LASTİK İŞ’İN TALEPLERİ

Sarı sözlerinin devamında sendika olarak taleplerini sıraladı; “Üretim İşçisi için ilk 6 ay yüzde 50, İkinci 6 ay enflasyon oranı artı 4,45 ve bin lira olacak, üçüncü 6 ay enflasyon oranı artı 5,56 ve bin lira, dördüncü 6 ay enflasyon artı 6,67 ve bin lira artış talebimiz var. Ayrıca yıllık izin, bayram ve yakacak ücretlerinde yüzde 79, yemek yardımında yüzde 107, ölüm yardımında yüzde 91, doğum yardımında yüzde 83, öğrenim yardımı yüzde 80 oranlarında taleplerimiz var. Destek işçisi için ise birinci altı ay yüzde 50 artı saat ücreti, ikinci altı ay enflasyon artı 4,45 ve bin lira, üçüncü 6 ay enflasyon artı 5,56 ve 1250 lira, dördüncü 6 ay ise enflasyon artı 6,67 ve 1500 lira artış talep ediyoruz” dedi.