Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Türkiye Yüzyılı’nda Milli Teknoloji Akademisi Programı kapsamında gençlerle bir araya geldi. Burada sunum yapan Uraloğlu, Akyazı’dan Beypazarı üzerinden Ankara’ya giden bir otoyol projesinde çalışmaya başladıklarını söyledi. Abdulkadir Uraloğlu, saatte 350 kilometre hızla gidecek süper hızlı trenle Ankara-İstanbul arasındaki mesafenin de 80 dakikaya düşeceğini ifade etti.
TÜRKİYE 67 ÜLKENİN MERKEZİNDE
Bakan Uraloğlu, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak karayolu, demiryolu, havayolu, denizyolu ve haberleşme olmak üzere 5 ana dalda hizmet verdiklerini ifade etti. Türkiye’nin coğrafi konumuna dikkati çeken Bakan Uraloğlu, ülkenin 4 saatlik uçuşla, 67 ülkenin merkezinde olduğunu vurguladı. Bakan Uraloğlu, söz konusu alanda yaklaşık 1,5 milyar kişinin yaşadığını ve bölgenin 51 trilyon dolar gayrisafi milli hasılaya, yaklaşık 25 trilyon dolarlık yıllık ticaret hacmine sahip olduğunu söyledi.
OTOYOL AĞI GENİŞLEYECEK
Türkiye’deki en yoğun güzergahlarda otoyol çalışmalarını bitirdiklerini vurgulayan Uraloğlu, İstanbul’da, Çanakkale’de, Ankara’da, Antalya Alanya’da, Mersin’de, Hatay’da yapımı devam eden yollar olduğunu ifade etti. Uraloğlu, yapımı devam eden, yapılması planlanan ve proje çalışmaları devam edenlerle birlikte otoyol ağının 8 bin 500 kilometreye çıkacağını söyledi.
Marmara Otoyol Ringi’nden de bahseden Uraloğlu, Kınalı-Malkara kesiminde çalışmaların devam ettiğini söyledi. Uraloğlu, olası bir İstanbul depreminde öncelikle İstanbul’a kurtarma ve acil yardım ekiplerinin girişi gerekirse de insanların tahliyesi için Marmara Otoyol Ringi’nin önemini de vurguladı.
ANKARA-İSTANBUL’A YENİ OTOYOL
Bakan Uraloğlu, vatandaşların kullandığı oylarla yetki verdiğini belirterek “Bizler de yöneticiler olarak sizin verdiğiniz hem yetkiyi hem de vergilerinizden verdiğiniz bu kaynağı doğru kullanmamız gerekir. Bunun için de gerçekten bilimsel çalışmamız gerekir. İlerleyen zamanda bizim neye ihtiyacımız olacak, onu hesaplamamız lazım. Bakın şu anda Ankara-İstanbul arasında bir devlet yolu var, bir otoyol var, hızlı trenimiz var. Biz bir 10 yıl sonra bunların yetmeyeceğini öngörüyoruz. O zaman biz diyoruz ki, alternatif ulaşım araçlarını da buraya koymamız gerekir. Ankara-İstanbul arasında Akyazı’dan Beypazarı üzerinden Ankara’ya giden bir otoyol projesinde çalışmaya başladık.” diye konuştu.
2 BİN 250 KİLOMETRE DEMİR YOLU İNŞA EDİLDİ
Türkiye’deki konvansiyonel demiryolu ağının yaklaşık 11 bin 500 kilometre olduğunu belirten Bakan Uraloğlu, 2 bin 250 kilometre de hızlı demiryolu ağı inşa ettiklerini ifade etti. Uraloğlu, Mersin’den Gaziantep’e, Ankara’dan İzmir’e, Bursa’ya ve İstanbul’dan Kapıkule’ye kadar birçok demiryolu inşaatının devam ettiğini sözlerine ekledi. Bakan Uraloğlu, yapımı devam eden, projesi tamamlanan ve projesi devam eden işlerle birlikte demiryolu hattının 28 bin 500 kilometreye çıkacağını belirtti.
ANKARA-İSTANBUL ARASINA SÜPER HIZLI TREN
Ankara-İstanbul arasında da yeni bir demiryolu hattı düşündüklerini belirten Bakan Uraloğlu, Ankara-İstanbul arasında süper hızlı trenin saatte 350 kilometre hızla gideceğini ve seyahat süresinin ise 80 dakika süreceğini belirtti. Samsun’dan Sarp’a kadar bir demiryolu projesi çalışmaları olduğunu belirten Uraloğlu, “Uzun vadeli bir iş olduğunu biliyorum ama ertesi gün ‘acaba bankamatiğe maaşımız yattı mı, yatmadı mı’ diye tasa eden Türkiye’den 20 yılı, 30 yılı, 50 yılı, 100 yılı planlayan bir Türkiye’de bulunuyoruz.” şeklinde konuştu.