Ana Sayfa Arama Yazarlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya

CHP’den Kocaeli Büyükşehir 2021 faaliyet raporuna şerh

Kocaeli Büyükşehir Belediyesi Nisan ayı meclisi ikinci oturumunda faaliyet raporu görüşülürken CHP, şerh koydu. CHP Meclis Üyesi Özgür Yılmaz, faaliyet raporunu eleştirerek, “3 yıllık süreçte, seçim beyannamenizde, bahse konu olan vaatlerinizin hedeflenen değerlere ulaşmamış olması ve 2021 yılı içinde bizlerin, kent kamuoyunun ve de “Mutlu Şehir Kocaeli” halkının beklentilerini karşılayamamış olması nedeniyle, 2021 yılı faaliyet raporu ile ilgili olumsuz görüşümüzü beyan eder saygılarımızı sunarız” dedi.

Kocaeli Büyükşehir Belediyesi Nisan

Kocaeli Büyükşehir Belediyesi Nisan ayı meclisi ikinci oturumu bugün Kocaeli Kongre Merkezi’nde Başkanvekili Yaşar Çakmak başkanlığında gerçekleştirildi. 21 gündem maddesinin görüşülüp karara bağlandığı mecliste 2021 yılı faaliyet raporu da görüşüldü.  CHP faaliyet raporuna şerh koyarken, CHP Meclis Üyesi Özgür Yılmaz, faaliyet raporu ile ilgili yaptığı açıklamada şu ifadelere yer verdi; “Stratejik planda 2020-2024 yılları için; toplam 17 milyar 507 bin 438 TL 984 kuruş gelir tahmin edilmiş iken, ilk 3 yılda toplam 17 milyar 22 milyon 149 bin 593 TL ile 5 yıllık tahmin edilen bütçeye ulaşılmış olacaktır. Ancak stratejik planda 5 yıl için toplam 17 milyar 507 bin 438 TL 984 tahmin edilen gelir bütçesi ile planlanan ve taahhüt edilen hizmetler, bazı projelerin Bakanlığa devredilmesine rağmen yeterli gerçekleşmeye ulaşamamıştır. Ulaşılamayacağı da görülüyor. Stratejik planda en çok geliştirilmesi beklenen hizmetler ulaşım, yol, trafik ve altyapı hizmetleri olarak belirlemiş olmasına rağmen kentimizin geldiği durumu görüyoruz.

PERFORMANS PROGRAMI ELEŞTİRİSİ

2021 mali yılı performans programında 367 adet performans gösterge yer almıştır. 59 adet göstergenin başarı düzeyleri yüzde 16,07 orta-zayıf-çok zayıf düzeyinde gerçekleşmiştir. 2020-2024 stratejik planının uygulamasının performans programında yapılan ölçme ve değerlendirme sonucunda, 2020 mali yılı başarı düzeyi yüzde 78,20, 2021 yılında yüzde 87,41 olarak ölçülmüştür. Daha iki yıl içinde yüzde 34,39 düzeyinde gerçekleşmeyen performans programı 5 yıllık süreç için şaşmıştır. Bu değerlerle 2020-2024 stratejik planı hedeflerinin kalan süreçte gerçekleşemeyeceğini öngörüyoruz.

“KOCAELİ, RAYLI ULAŞIM İÇİN 17 YIL GEÇ KALDI”

Kenti içi trafik sıkışıklığının varlığını inkâr edebilir miyiz Aslında ulaşım konusunda temel yaklaşım kente daha fazla aracı daha hızlı bir şekilde gelmesini sağlamak yerine, kent merkezlerini yayalara bırakacak, kent içi araç yoğunluğunu azaltacak uygulamaları hedeflemek gerekmektedir. Şu an için, Kocaeli genelinde özellikle İzmit ve Gebze Kent Merkezlerinde ulaşım can çekişmekte, insanlar sabah işe akşam eve dönüşte çile çekmektedir. 10 dakikalık yolu 1 saatte aşabilmekteler. Körfez ve Derince yönünde, Kartepe İzmit yönünde ve Gölcük İzmit güzergahında bu sıkışıklık hat safhadadır. Gebze kent merkezine ulaşım da aynı durumdadır. Bu sorunu ortadan kaldırmak için kent içi trafik yoğunluğunu raylı ulaşım ve toplu ulaşım sistemlerimizi güçlendirerek çözebiliriz. Ancak Kocaeli raylı ulaşım sistemine geçmekte 17 yıl geç kalmıştır. Şu an yaşanan ulaşım sorunlarının nedenlerinin en başında bu geç kalınmışlık vardır. 18 yıldır bu kenti yöneten iktidar raylı ulaşımda Akçaray dışında bir başka projeyi henüz hizmete sokamamıştır.

TELEFERİK ELEŞTİRİSİ

Darıca Gebze Metro hattı inşaatı devam etmekte olup bittiğinde bölgede ulaşım açısından büyük bir rahatlık sağlayacaktır. Önümüzdeki dönem bitmesi düşünülen Şehir Hastanesine ulaşım sağlayacak tramvay hattı inşaatı henüz başlamamıştır. Bu projede geç kalınmıştır. Körfez Kartepe metro hattı gelecek yıllara ertelenmiştir. Alikâhya stadı açılmış ancak bu stada ulaşım sağlayacak tramvay hattı henüz devreye sokulmamıştır. Bu tür projeler elbette kolay ve hemen uygulamaya konacak projeler değildir, Ancak bir şekilde bu projelerinde hızlandırılması gerekmektedir. Bakın, üç dönemdir söylenen Kartepe teleferik hattının ihalesini dahi henüz yapamadık.

DENİZ ULAŞIMI ELEŞTİRİSİ

İzmit Karamürsel arasında ulaşımda bir devrim yaratacak raylı ulaşım konusunda bütüncül bir projeniz olması gerekir. Değirmendere’ye kadar planlanan hafif raylı ulaşımın mutlaka Karamürsel’e kadar uzatılması düşünülmelidir. Kenti en batı ucundan en doğu ucuna kadar geçen mevcut demiryolu hattında eskiden var olan ve aktif bir şekilde çalışan banliyö hattını devreye sokmak için gayret sarf etmeliyiz. Bir Körfez kenti olan Kocaeli’de, deniz ulaşımının oranı neredeyse sıfır denecek seviyede olup, deniz ulaşımının toplam ulaşımdaki payını artırmalıyız. Kocaeli ülkemizin en büyük sanayi ağırlıklı kentlerinin başında gelmekte, bununla da övünmekteyiz

CENGİZ TOPEL HAVALİMANI’NI GÜNDEME GETİRDİ

Bolu’dan Sakarya’ya, Kocaeli ’den Yalova kadar hatta Bursa’nın bazı ilçelerine dahi hizmet edebilecek Cengiz Topel Havaalanını senelerdir aktif hale getiremedik. İstanbul Havalimanının kentin dışında olması, Sabiha Gökçen Hava Limanının yoğunluğunu artırmış, ilave pistler devreye konmaktadır. Bu durum aslında Cengiz Topel için bir avantaj ve fırsat yaratmaktadır. Gönül isterdi ki Cengiz Topel Havalimanı’ndan ülkemizin pek çok noktasına direkt seyahat edebilelim. Bu konuda da biraz daha fazla gayret sarf etmeliyiz.

“KOCAELİ’DE ÇÖP DEPOLAMA ALANLARI DOLMAK ÜZERE”

Yıllardır ifade ediyoruz, diyoruz ki Kocaeli de bir otopark seferberliği başlatalım ve şu kent içi yolları araç parklanmaları yerine trafiğe hizmet eder hale getirelim. Sırf bu durum bile kent içi trafikte büyük rahatlık sağlayacaktır. D-130 Karayolu Yuvacık kavşağını yapacağız, bu kavşak projesi belki o noktada trafik akışını hızlandıracaktır. Ancak D-130 İzmit Gölcük istikametindeki yoğunluğu azaltmayacaktır. Bu nedenle Başiskele-Gölcük arasında alternatif yolun, ya da Derince Gölcük arasında bir feribot hattının oluşturulması bu güzergahtaki trafik yoğunluğunu azaltacaktır. Bu konunun gelecekte düşünülmesi ve gerekli fizibilitelerin yapılması gerekmektedir. Bir önemli konu ve sorunumuzda 2014 yılından beri Kocaeli’nde çöp depolama alanlarının dolmak üzere olduğudur. Yeni alanlara ihtiyaç olduğu, çöplerin bertarafının ne şekilde yapılacağı tartışılıp durmaktadır. Katı Atıkların bertarafı konusunda artık araştırma, inceleme safhasını geçip icra safhasına gelmeliyiz. Alikâhya’daki çöplerin depolanmasından doğan olumsuz etkiler aynen devam etmektedir. Bu konuda artık bu dönemi tamamlamadan belirlenen projelerin imalatına başlanılması gerekmektedir.

“MUAFİYET VE İNDİRİMLERDEN YARARLANMAYI BEKLEMEKTE”

Kırsal Mahalle ve Kırsal Yerleşik Alan Yönetmeliği’nde “Kırsal mahalle veya kırsal yerleşik alan belirlemesi için önce ilgili ilçe belediye meclisince karar alınır. Teklifi içeren bu karar, gerekçeleri ile beraber büyükşehir belediye başkanlığına gönderilir. İlçe belediye meclisinin kararının ve teklifinin büyükşehir belediye başkanlığı kayıtlarına intikal ettiği tarihten itibaren büyükşehir belediye meclisinin yapacağı ilk toplantıda karar ve teklif gündeme getirilir ve büyükşehir belediye meclisi, en geç doksan gün içinde kırsal mahalle veya kırsal yerleşik alan tespitine ilişkin kararını verir.” demektedir. Büyükşehir Belediyemizin oluşturduğu komisyonun istekle başladığı çalışmalar tamamlanmamıştır. Kentimizde bu alanlarda yaşayan yurttaşlarımız tanınan muafiyetlerden ve indirimlerden yararlanmayı beklemektedir. Konu ile ilgili süreç hızlandırılmalı ve üzerinde hassasiyetle durulmalıdır. Bir diğer konuda; yurdumuzda yaşanan ekonomik sürecin gittikçe derinleşmesi ve alım gücünün azalmasıdır. Kentimizde her ne kadar diğer büyükşehirlerde uygulandığı gibi olmasa da geçtiğimiz yıllarda başlatılan “Halk Ekmek” uygulaması ürün çeşitliliği ve satış noktaları ile artırılmalıdır.

“MARMARA DENİZİ’Nİ FOSEPTİĞE ÇEVİRDİK”

Bakın geçen bahar ve yaz aylarında denizlerimizde bir çevre felaketi yaşandı. Yıllarca bunu basit alg patlaması diyerek geçiştirdik. Bu sene anladık ki sizin değiminizle Marmara Denizi’ni aslında fosseptiğe çevirmişiz. Halbuki bunu bilim insanlarının senelerdir söylemesine rağmen kulak verilmemiştir. Aslında bu sorunun çözümü belli ve basit. Denizi kirletmeyeceğiz. Biz denizi kirletmediğimizde geri kalanı doğa kendi kendine halledecektir. Kocaeli sanayi ağırlıklı bir kent ve pek çok irili ufaklı sanayi tesisi var, bunların saldıkları baca gazlarının kontrolü ile ilgili her türlü yasa ve yönetmelik var, Peki bunda başarılı oluyor muyuz? Hayır. O filtreler sadece denetimlerde çalışır, sonrasında ise devre dışında bırakılır. Bu senelerdir böyle. Kocaeli kentindeki hava kirliliğini deniz seviyesinde dolaşırken pek anlayamıyoruz. Ancak biraz üst kotlara çıktığımızda kentin alt kotlarının yoğun bir hava kirliliğine sahip olduğunu görebiliyoruz.

YANGIN SÖNDÜRME UÇAĞI?

Bu konuda yapılacak temel çözüm kent içi araç hareketliliğini azaltmak, yolculukları raylı ve toplu ulaşımla sağlamaktır. Bu konuda uzun vadeli planlama ve çalışmalar yapılmalıdır. Bakın geçtiğimiz yıllarda Bütünleşik Kıyı Alanları Yönetimi ile ilgili yönetmelik çıktı. Bu yönetmelikte limanların birbirleri ile entegre bir şekilde daha sağlıklı ve verimli işletilmesi amaçlanıyordu. Bu konuda bir adım atılmadı. Yan yana 44 adet liman, her biri ayrı ayrı. Peki bu yan yana limanların birinde kontrol edilemeyen bir yangın çıkarsa… Bu konuda bir planımız var mı? Özel yangın söndürme uçaklarımız var mı? Yok. Depremde olduğu gibi yine yabancı ülkelerden mi temin edeceğiz? Körfez Derince arasında, 8-10 tane her biri yanıcı, parlayıcı ve patlayıcı yüzbinlerce ton malzemeyi küçücük bir alana sıkıştırmışız ve hala kapasite artışları yapmaktayız. Bu depoların birinde bir yangın çıksa diğerlerine sirayet etse büyük bir can ve mal kaybına neden olacaktır.

“21 YIL GEÇMİŞ ATILAN BİR ADIM YOK”

Ülke ekonomisi felç olabilecektir. Bu yoğunluğu azaltıcı kısa orta ve uzun vadede planlarımız olmalıdır. Liman işletmeleri körfezdeki kapasiteyi gelecek yıllarda 75 milyon tondan 150 milyon tona çıkarma hayalleri kurarken, biz yerel yönetimler olarak bu konuda sadece seyredecek miyiz? En azından riskleri azaltıcı, önlem denetleme ve planlama çalışmaları yapmayacak mıyız? Yapacaksak bunu ne zaman yapacağız? Kocaeli 1999 deprem felaketini en ağır bir şekilde yaşamış bir kent. Verdiğimiz can kayıpları geri gelmeyecek. Kentin yapı stoku eski ve yorgun, bunların bir an önce yenilenmesi gerekmektedir. Aradan 21 yıl geçmiş ama atılan anlamlı bir adım yok.

“KENTSEL DÖNÜŞÜMÜN SONUNU”

Ülkemizde kentsel dönüşüm yapılması en öncelikli ilin Kocaeli olması gerekirken, bu konuda atılmış ve başarıya ulaşmış bir örnek yok. Son yıllarda gerek Büyükşehir Belediyesi gerek ilçe belediyeleri Kentsel Dönüşüm projelerini başlattılar. Bugüne kadar kentsel dönüşüm projelerine hep güle oynaya başladık, ama sonunu getiremedik. Umuyoruz ve temenni ediyoruz ki başlanılmış olan kentsel dönüşüm projeleri sonuca ulaşır ve örnek olur. Aslında Kocaeli’nin kentsel dönüşüm konusunda önündeki en büyük engel mevcut yapı durumunun meri planlara uygun olmamasıdır.

“ÇÖZÜM YOLU BULMAK ZORUNDAYIZ”

Deprem sonrası kent genelinde planlarda kat yükseklikleri 3 kata düşürüldü. Ancak mevcutta durum ve yaşayan nüfus değişmedi. Yani planda 3 kat gözüken parselde, 6 katlı yapılar bulunmaktadır. Bunlar zamanında mevcut planlara uygun yapılmış ruhsatlı yapılar. Bu yapıları meri yapılaşma şartları ile yenilemek mümkün değildir. Plan nüfusu ile yaşayan nüfus arasındaki bu çarpıklık Kocaeli özelinde bir mevzuat ile düzeltilmesi gerekmektedir. Bu konularda hep birlikte bir çözüm yolu bulmak zorundayız.

HALKIN BEKLENTİLERİ KARŞILANAMADI

Sonuç olarak Cumhuriyet Halk Partisi Meclis Grubumuz hazırlanan 2020-2024 yılı stratejik planı, 2021 performans planı ve 2021 mali yılı bütçesine grup olarak olumlu görüş vermiştik. Grubumuzun yapmış olduğu değerlendirmeler neticesinde geride bıraktığımız 3 yıllık süreçte, seçim beyannamenizde, bahse konu olan vaatlerinizin hedeflenen değerlere ulaşmamış olması ve 2021 yılı içinde bizlerin, kent kamuoyunun ve de “Mutlu Şehir Kocaeli” halkının beklentilerini karşılayamamış olması nedeniyle, 2021 yılı faaliyet raporu ile ilgili olumsuz görüşümüzü beyan eder saygılarımızı sunarız.”