Ana Sayfa Arama Yazarlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya

Körfez Belediyesi’ni rezil ettiler!

İYİ Parti Körfez İlçe Başkanı Mehmet Candemir Sayıştay raporlarında hakkında 45 usulsüzlük tespit edilen Körfez Belediyesi’yle ilgili konuştu. Candemir, “Hesap kitap bilmeden tutulan maliye defterleri, nerede olduğu bilinmeyen kayıp araçlar,  kendi binalarını bile bilmeyen bir Körfez Belediyesi var. Bunu biz değil, Sayıştay denetçileri söylüyor. Raporlar Türkiye gündeminde. Körfez Belediyesi’ni rezil ettiler” dedi.

İYİ Parti Körfez İlçe

Sayıştay Başkanlığı belediyeler ve bağlı idarelerle ilgili 2022 raporunu açıkladı. Körfez Belediyesi’nin de yer aldığı raporlarda belediye hakkında 45 usulsüzlük Sayıştay denetçileri tarafından tespit edildi. İYİ Parti Körfez İlçe Başkanı Mehmet Candemir Sayıştay raporlarında hakkında 45 usulsüzlük tespit edilen Körfez Belediyesi’yle ilgili konuştu. Körfez Belediyesi’nin rezil edildiğini ifade eden Candemir açıklamasında şu ifadelere yer verdi: “Hesap kitap bilmeden tutulan maliye defterleri, nerede olduğu bilinmeyen kayıp araçlar,  kendi binalarını bile bilmeyen bir Körfez Belediyesi var. Bunu biz değil, Sayıştay denetçileri söylüyor. Raporlar Türkiye gündeminde. Körfez Belediyesi’ni rezil ettiler.

76 TAŞINMAZ KAYITLARDA BİLE YOK

Sayıştay’ın Körfezle ilgili tespitlerini sizlerle paylaşmak istiyorum. Yapılan incelemede, Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü kayıtlarında mülkiyeti Belediye adına tescil edilmiş olan ancak Kurumun taşınmaz yönetiminden sorumlu olan Emlak İstimlak Müdürlüğü kayıtlarında yer almayan 76 adet taşınmazın olduğu tespit edildi. Belediyenin Hereke ve Kirazlıyalı belediyelerinin tüzel kişiliği sona erdikten sonra taşınmazları Körfez Belediyesi uhdesine geçiyor. Ancak belediyenin 76 taşınmazdan haberi yok. Tapu kadastroda belediyeye ait olan taşınmazlar belediyenin kayıtlarında yok. Bu taşınmazlar nerede, kim kullanıyor, belediyenin bu taşınmazlar hakkında bir bilgisi var mı bilmiyoruz. Bu konuda bir açıklama bekliyoruz.

TAŞINMAZLARI SİSTEME FARKLI KAYDETMİŞLER

Bir de belediyenin ne olduğunu bilmediği, yan da yanlış bildiği taşınmazlar var. Yapılan taşınmaz denetimi sonucunda, idarenin tapuda kayıtlı taşınmazlarından, mevcut kullanım şekli ile tapuda yer alan bilgileri farklı olan 134 adet taşınmaz olduğu tespit edildi. Mevzuat hükümleri uyarınca, tapuda kayıtlı olan taşınmazların kullanım şekilleri ile tapu bilgilerinin uyumlu hale getirilerek cins tashihlerinin yapılması gerekiyor. Ancak belediye henüz hiçbir şey yapmış değil. Örnek vermek gerekirse belediyenin bir işyeri var ancak kayıtlarda konut gözüküyor. Bu durum ortaya pek çok mali problem çıkarıyor.

6 ARAÇ KAYIPLARA KARIŞMIŞ

Tek sorun taşınmazlar da değil. Belediyenin araçları da ortada yok. Türkiye Noterler Birliğinden alınan belediye adına tescil edilmiş taşıtların listesi ile belediyenin taşıtlarına ilişkin envanter kayıtlarının karşılaştırılması sonucunda; 6 adet taşıtın belediye adına tescilli olmasına rağmen Kurumun kayıtlarında bulunmadığı tespit edildi. Bu araçlar belediyede mi yoksa bilmediğimiz başka kimseler mi kullanıyor? Bu araçlarla biri kaza yapsa belediyenin haberi dahi olmayacak. Neyse ki noter kayıtlarında bu araçlar hala belediyeye ait gözüküyor. Bu araçların bir an önce tespit edilmesi ve belediyenin ‘işte bu araçları bulduk ve kayıtlarımıza işledik’ demesi gerek. Bu araçların belediyeye yakın kimselere tahsis edilmediği konusunda kamuoyunun bilgilendirilmesi şart.

BELEDİYE HİZMET BİNASI İNŞAATI BİLE SORUNLU

AKP belediyeciliği ‘ben yaptım, oldu’ mantığıyla yıllardır Körfez’i yönetiyor. Bunun son örneğini Sayıtşay belediye hizmet binasının yapımını incelerken ortaya koydu. Söz konusu hizmet binasını yaparken taahhüt ettiği arsaya ek olarak bir başka arsayı da kullanmış. Bunu kayıtlarda düzeltme gereği bile duymamış. Sayıştay denetçileri konuyla ilgili şunları söylüyor; ‘22.08.2007 yılında Milli Emlak Genel Müdürlüğü tarafından 214 Ada/37 Parsel numaralı 4 katlı 56 odalı misafirhanenin ‘Belediye hizmet binası’ olarak, 214 Ada/38 Parsel numaralı 2 katlı misafirhanenin ise ‘hizmet binası’ olarak belediyeye tahsisi gerçekleşmiştir. Fakat tahsisi yapılan taşınmazların, tapu kayıtlarında arsa vasfı taşıdıkları ancak cins değişikliği işlemlerinin yapılmadığı tespit edilmiştir. 18.10.2010 tarihinde imzalanan Tahsisli Taşınmaz Teslim ve Tesellüm Tutanağıyla birlikte 214 Ada/38 Parsel numaralı taşınmazın tahsis amacı ‘Belediye hizmet binası yapımı’ olarak değiştirilmiş ve süresi 2 (iki) yıl olarak belirlenmiştir.

MİSAFİRHANELERİ YIKIP YAPMIŞLAR

Diğer taraftan 214 Ada/37 Parsel numaralı 4 katlı 56 odalı misafirhane için herhangi bir işlem yapılmamıştır. 18.10.2010 tarihinde imzalanan Tahsisli Taşınmaz Teslim ve Tesellüm Tutanağına istinaden 214 Ada/37 Parsel numaralı 4 katlı 56 odalı misafirhane ve 214 Ada/38 Parsel numaralı 2 katlı misafirhane yıkılarak iki parsel üzerinde tek bir yapıdan oluşan Belediye hizmet binası yapılmıştır. idare Tahsisli Taşınmaz Teslim ve Tesellüm Tutanağında 214 Ada/38 Parsel numaralı taşınmazda Belediye hizmet binası yapacağını taahhüt etmesine rağmen tahsis edilen iki parseli birleştirmiş ve 214 Ada/37 Parsel numaralı taşınmaz üzerine belediye hizmet binası inşa etmiştir. Sonuç olarak, tahsis işlemlerinin yukarıda belirtilen mevzuat hükümleri çerçevesinde eksikliklerinin giderilmesi ve yeni hizmet binası olarak kullanılan taşınmazın kullanım şekli ile tapu kayıtlarının uyumlu hale getirilmesi için gerekli çalışmaların yapılması gerekmektedir.’

BELEDİYENİN 16 KAÇAK BİNASINI KİRALAMIŞLAR

Körfez Belediyesi’ni yöneten AKP’li zihniyet ‘ben yaptım, oldu’ anlayışıyla hareket ederken ruhsatız yapılarını dahi kiraya vermiş. Nasılsa kimse dokunamaz diye kendi başına hareket eden Körfez Belediyesi yönetimi 16 adet ruhsatsız binasını kiralamış. Kaçak yapı olarak nitelendirilen bu binalarla ilgili hiçbir işlem yapılmamış. Vatandaşın ruhsatsız binaları tek tek yıkılırken söz konusu Körfez Belediyesi olduğunda binaları bırakın yıkmayı ruhsatlandırma işlemi için bile harekete geçmemişler. Bu durum Sayıştay denetim raporuna yansıdığı için hepimiz haberdar olduk. Bir de raporlara yansımayanlar, sumen altı edilenler var. Onlar düşünüldüğünü yönetim zafiyetinin boyutu çok daha net şekilde anlaşılıyor.

42 MİLYON BORCA 32 MİLYON FAİZ

Bütün kamuoyunun malumu Körfez Belediyesi borç batağında. SGK borçlarına karşılık mülklerinin büyük bölümünü devreden belediye kısa sürede yeniden hem SGK’ya hem de piyasaya çok büyük borçlar yaptı. Sayıştay raporları bu borçların belediyeye nasıl bir yük getirdiğini ortaya çıkardı. Belediye sadece 2022 yılında 42 milyon 66 bin 567 lira 3 kuruş borcu için 32 milyon 5 bin 697 lira 67 kuruş faiz yüküyle karşı karşıya geldi. Belediyenin 42 milyon lira borcu zamanında ödenmediği için sadece bir yılda 74 milyon lira oldu. Sayıştay denetçileri konuyla ilgili olarak, ‘Kamu kaynaklarının etkili, ekonomik ve verimli kullanılması için emekli sandığı kesenekleri, işsizlik sigortası kesenekleri ve kamu idarelerine ait payları süresinde ödemesi gerektiği düşünülmektedir’ dedi.

DEVLET KURUMUNUN PARASINI BİLE ÖDEMEDİLER

Körfez Belediyesi sadece borç yüküyle değil, ödemesi gereken ancak ödemediği kamu ödenekleriyle de gündem oldu. Taşınmaz kültür varlıklarının korunması için 2022 yılı içerisinde tahsil edilen 5.674.287,32 TL katkı paylarının süresinde Kocaeli Defterdarlığı bünyesinde açılan hesaba aktarılmadığı ortaya çıktı. Kültür Varlıklarını Koruma Kurulu alacağı için Körfez Belediyesi’nde muhatap bulamayınca soluğu İller Bankası’nda aldı. İller Bankası’nın belediyeye gönderilen ödeneğinden kesinti yapılmaya başlandı ve alacaklar bu yolla tahsil edildi. Sayıştay denetçileri sorumlular hakkında yasal işlemler uygulanmaması için katkı paylarının ilgili idareye mevzuatında belirtilen sürede gönderilmesi gerektiğini raporlarına not olarak düştü.

MECLİSİ DEVRE DIŞI BIRAKTI

Körfez Belediyesi’nin her şeyi bilen belediye başkanı Şener Söğüt belediyenin karar mercii olan meclisi dahi devre dışı bıraktı. Belediye tarafından diğer kamu kurum ve kuruluşlarına ait yapım, bakım ve onarım işlerini gerçekleştirirken yahut merkezi idareye ait asli görev ve hizmetlerin yerine getirilmesi amacıyla ayni ihtiyaçları karşılamak üzere yapılan işlemlerin belediye meclisince karar alınması gerektiği halde, Meclis kararı olmaksızın gerçekleştirildiği Sayıştay raporuna da yansıdı. 5393 sayılı Belediye Kanunu veya diğer kanunlarla belediyelere addedilmiş görevlerin yerine getirilmesi esnasında, yetkili organların mevzuat hükümlerinde belirtilen usullere uyması gerekmektedir. Ancak kendini belediyenin sahibi sanan, meclisi devre dışı bırakan Şener Söğüt kendi başına karar vermeyi sürdürmüştür.

ASIL İŞ BİLMEZLİK İHALELERDE

Körfez Belediyesi’nin iş bilmezliği özellikle yapılan ihalelerde ortaya çıkıyor. ihale konusu işe ait proje, teknik şartname, metraj ve mahal listeleri olmadan ihaleye çıkıldığı ve yaklaşık maliyet tespiti yapıldığı için belediyeye çok büyük ek ödeme yükleri geliyor. Projesiz olarak ihaleye çıkılan, mahal ve metraj listeleri olmadan belirlenmiş birim fiyat analizleri ve rayiçleri üzerinden yaklaşık maliyet tespiti yapılan bir yapım işinde, işe ilişkin teklif verilmesi normal şartlarda mümkün değil. Bu teklifler gerçekçi de değil. Ancak belediyenin iş bilmezleri diledikleri gibi ihaleye çıkıyor. Bu ihalelere gözü kapalı giren firmalar nasılsa belediyenin kendilerini mağdur etmeyeceğini biliyor ve aldıkları ek ödemelerle işlerini tamamlıyor. Yazık olan işini hakkıyla yapan müteahhide oluyor. İhalenin ne olduğu bilemedikleri için ihaleye giremeyen firmalar işi hakkıyla alamıyor. Rekabet ortamı oluşmuyor ve belediye kasıtlı olarak zarar ettiriliyor.

İŞYERLERİNE VERGİ KIYAĞI YAPMIŞLAR

Körfez Belediye kimi işyerlerine de vergi kıyağı sağlamış. İlçede kayıtlı olan 211 işyerine çevre ve temizlik vergisi tahakkuk ettirilmemiş. Sayıştay denetçileri Körfez Vergi Dairesi Müdürlüğünden Körfez sınırları içerisinde faaliyet gösteren işletmelerin listesini almış ve bu listeden iş yeri açma ve çalışma ruhsatı Belediye tarafından verilmeyen 322 adet iş yeri belirlenerek bu iş yerlerinin çevre temizlik vergisi mükellefiyeti sorgulanmış. Bu işyerlerinden sadece 111 adet işyerinin çevre temizlik vergisi mükellefiyetinin olduğu tespit edilmiş. Diğer işyerlerinin yıllardır çevre ve temizlik vergisi ödemediği ortaya çıkmış. Bu işyerleri kime ait, belediye hangi işyerlerine vergi kıyağı yapmış bilmek istiyoruz.

MEVZUATA AYKIRI, USULSÜZ İNDİRİM

Belediyedeki usulsüzlükler saymakla bitmiyor. Körfez belediyesi tarafından sunulan çeşitli hizmetlerde, belediye personeli, belediye şirketi çalışanları, belediye meclis üyeleri, muhtarlar, bunların eşleri ve yakınlarının da bulunduğu kişilere mevzuata aykırı olarak çeşitli indirimler yapıldığı tespit edilmiş. Cumhurbaşkanı Kararı verilmiş herhangi bir muafiyet hükmü olmadan kimi hizmetlerin çeşitli kişi, şirket, kurumlara indirimli veya ücretsiz sunulması hem hukuka aykırılık oluşturuyor, hem de belediye gelirlerinin artışına engel oluyor. Körfez Belediyesi’nin yakınlarına, yandaşlarına, belirli zümrelere uyguladığı bu indirimi vicdanımız kabul etmiyor.

MÜDÜRLÜKLER BİLE TEMSİL AĞIRLAMA GİDERİ YAPMIŞ

Bilindiği üzere temsil, ağırlama ve tören giderleri bütçesi sadece belediye başkanı tarafından veya yetki devri yapılan başka bir harcama yetkilisi tarafından kullanılabilir. Ancak Körfez Belediyesi’nde konaklama, ağırlama, çeşitli basım, yayım, tanıtım, organizasyon gibi temsil ve ağırlamaya ilişkin giderler önüne gelen tarafından ağırlama ve temsil bedeli olarak faturalandırılmış. Özel Kalem Müdürlüğü dışında İnsan Kaynakları Müdürlüğü, Basın Yayın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü, Kültür ve Sosyal İşler Müdürlüğü, Muhtarlık İşleri Müdürlüğü, Gençlik ve Spor Hizmetleri Müdürlüğü tarafından da temsil, ağırlama ve tören harcamalarının yapıldığı Sayıtşay denetçileri tarafından tespit edildi. Bu ödeneğin kullanımının Belediye Başkanının yetkisinde olduğu dikkate alındığında yetki devri yapılmadan diğer müdürlükler tarafından kullanımına imkan bulunmamaktadır. Körfez Belediyesi en azından bu konuda bir önlem almalı, temsil ve ağırlama giderlerine her müdürlükte dilediği gibi kullanmamalıdır.

EĞİTMEN DİYE ALDILAR CENAZE YIKATIYORLAR

Körfez Belediyesi’nde kadrolar bile birbirine girmiş. eğitmen diye işe alıp gassal yapmışlar, cenaze yıkatmışlar. Teknisyen kadro unvanına ilişkin görevleri yürütmek üzere istihdam edilen personelin şoför olduğu tespit edilmiş. Eğitmenden şoför, teknisyenden büro memuru, yine eğitmenden güvenlik amiri yapmışlar. Mevzuat hükümlerine aykırı olan bu durum Sayıştay raporlarında tek tek anlatıldı. Usulsüzlükler bunula da kalmadı. Belediyede çalışan işçiler köle gibi izin yapmadan çalıştırıldığı ortaya çıktı. Belediye tarafından istihdam edilen işçi statüsündeki 50 adet personelden 100 günden fazla izin hakkı olan 3, 60-100 gün arası izin hakkı olan 4 çalışanın bulunduğu tespit edildi. Bu işçiler emekli olduklarında veya herhangi bir şekilde iş akitleri sona erdiğinde mevzuat hükümleri gereği yıllık izin hakları işçinin son ücreti dikkate alınarak izin ücreti ödeneceğinden idareler açısından öngörülemeyen giderlerin ortaya çıkmasına neden olacak.

KAFALARINA GÖRE İKRAMİYE DAĞITMIŞLAR

Yapılan incelemeler sonucunda Körfez Belediyesi’nde mevzuatın öngördüğü şekilde performans kriterleri belirlenmediği, performans kriterlerine dayanak olarak yapılan başarı ölçümüne göre verilmesi gereken ikramiyenin ise performans kriterleri belirlenmeden ve başarılı olup olmama hususunda herhangi bir ölçüm yapılmadan verildiği tespit edildi. Yani belediye yetkilileri kendi istediklerine ikramiye dağıtmış. 5393 sayılı Kanun’un 49’ncu maddesine göre ödenecek ikramiyelerin performans kriterleri belirlenerek yapılması gerekmektedir. Belediyenin kime nasıl ikramiye dağıttı, hangi personelin ikramiye aldığı ivedilikle kamuoyuna açıklanmalıdır.

KADINLARI VE ÇOCUKLARI YOK SAYMIŞLAR

5393 sayılı Belediye Kanunu’nun ‘Belediyenin görev ve sorumlulukları’ başlıklı 14 üncü maddesinin a bendine göre; büyükşehir belediyeleri ile nüfusu 100.000’in üzerindeki belediyeler, kadınlar ve çocuklar için konukevleri açmak zorundadır. Körfez Belediyesi’nin bugüne kadar açmış olduğu herhangi bir konukevi bulunmamaktadır. Belediyelerinin önleyici ve koruyucu hizmetler kapsamında mağdur kadın ve çocuklara yönelik desteklerin arttırılmasında etkin rol oynaması gerekmektedir. Ancak görünen odur ki Körfez Belediyesi kadınları ve çocukları yok saymıştır.

İÇİNİZİ KARARTMAYIN!

Değerli Körfez halkı, Körfez Belediyesi’nde Sayıştay tarafından tespit edilebilen 45 usulsüzlüğü sizlerle paylaştım. 2024 yılı mart ayı içerisinde gerçekleştirilecek olan yerel seçimler Körfezimiz için büyük bir değişeme sahne olacaktır. Kıymetli eğitimcimiz, belediye başkan adayımız Azmi Cihat Hatipoğlu ile birlikte Körfez Belediyesi’nde İYİ’lerin iktidarını kuracağız. Körfez Belediyesi’ni iş bilmez bu yönetimden kurtaracak, halk için üreten ve hizmet eden bir kurum haline getireceğiz. Yukarıda bahsettiğim karanlık tablo gözünüzü korkutmasın. İYİ’ler gelecek, Körfez hak ettiği değere kavuşacak. İYİ Parti’nin yönetiminde Körfez Belediyesi gıpta edilen bir kurum haline gelecek.”