Ana Sayfa Arama Yazarlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya

Saadet’in gündemi: Yerli otomobil

Saadet Partisi İl Başkanı Av. Zafer Mutlu, Türkiye’nin yerli otomobili ile ilgili açıklamalarda bulundu. Açıklamada milli çizim vurgusu yapıldı

Saadet Partisi İl Başkanı

Saadet Partisi İl Başkanı Av. Zafer Mutlu il binasında kent ve ülke gündemine ilişkin basın toplantısı düzenledi. Toplantıda yerli otomobil hakkında açıklamalar yapan İl Başkanı Mutlu; “Yerli otomobil fikrini geliştirip Türkiye’nin gündemine taşıyan kişi rahmetli Necmettin Erbakan’dır. Bu yüzden sonuna kadar destekliyoruz ama yerli otomobil hedefimizin ve hayalimizin, Ak Parti’nin düşen oylarının yeniden yükselmesi çabasına kurban edilmesini istemiyoruz” dedi.

OTOMOBİL YETMEZ
Sözlerine ilk yerli motoru rahmetli Necmettin Erbakan’ın 1956 yılında ürettiğini ve bu yüzden de desteklediklerini ifade ederek başlayan Mutlu; “Biz yerli otomobile karşı değiliz, olamayız. Ülkemizde 1956 yılında ilk yerli ve milli motoru ‘GÜMÜŞ MOTOR’ adıyla Avrupa ayarında üreten Necmettin Erbakan hocamızdır. Yerli otomobil fikrini geliştirip Türkiye’nin gündemine taşıyan kişi de Necmettin Erbakan’dır. Bu sebeple yerli ve milli otomobil bizim en büyük hedeflerimizdendir. Yeter mi tabi ki yetmez, bizim hedeflerimizde yerli uçak, yerli tarım makineleri ve hatta yerli uzay araçları da vardır” dedi.

FİZİBİLİTE ÇALIŞMASI
Sözlerinin devamında Mutlu, “Bize göre asıl olan bir otomobilin prototipini yaparak övünmek değil aslını meydana getirmek ve seri üretimini yapmaktır. Cumhurbaşkanımız tarafından tanıtımı yapılan otomobil bir prototip tir. Bu otomobil İtalya ya siparişle verilen gemiyle ülkemize gönderilen bir prototiptir. Bir otomobil üretilecekse önce kapsamlı bir fizibilite çalışması yapılır. Fabrika nereye kurulmalıdır, nereye yakın olmalıdır, hangi limana yakın olmalıdır, ne kadarlık bir yatırım öngörülmelidir, kaç yıllık ve ne kadarlık bir bütçeyle bu otomobil üretilecektir, bu otomobili kaça satacağız, Türkiye dışında hangi ülkelere satacağız, kimlerle rekabet edeceğiz, ülkeye ne kadar bir katma değer getirecek, bütün bunların detaylı açıklamasının yapılmasını beklerdik.” ifadelerini kullandı.

BURADA YAPILMALI
Yerli otomobilin prototipinin de Türkiye’de yapılması gerektiğini vurgulayan Mutlu, “Bizim otomobilin fabrika yeri otomobil tanıtımında belli oluyor. TOGG (Türkiye Otomobil Girişim Grubu) tarafından 13 yıllık yatırım maliyeti 22 milyar TL olarak öngörüldüğü açıklanıyor. Oysaki Alman devi Volkswagen’in elektrikli araç üretimine geçiş süresi için 2024 yılına kadar ayırdığı bütçe 60 milyar euro’dur. Yine volkswagen bugüne kadar sadece elektrikli aracın akü gelişimine 20 milyar euro harcamıştır. Türkiye’ de yerli oto üretimi ile ilgili amaç “psikolojik sınırı aşmak” ise evet bu şekilde aşılabilir. Birileri bu kadarla mutlu oluyorlarsa eyvallah ancak bu bize yetmez.” dedi.

UÇAK TREN TRAKTÖR
Yerli otomobil dışında yerli uçak, tren ve traktör de yapılması gerektiğini ifade eden Mutlu; “Bizim isteğimiz; “Tamamen bizim temelini attığımız fabrikada milli mühendislerimizin modelini çizdiği kendi işçi kardeşlerimizin alın teriyle ellerinden çıkan yerli otomobildir. Hatta hedefimizi bir kademe daha büyüterek; “Tüm Türk halkının sermayedar olduğu bir fabrika, taksici kardeşlerimizin, asgari ücretle çalışan emekçi kardeşlerimizin de birikimleriyle sermayesine ortak olabileceği yerli fabrikadır bizim hedefimiz. Yeter mi yetmez tabi ki aynı mantıkla açacağımız cep telefonu, bilgisayar, uçak, tren, traktör fabrikalarıdır bizim hedefimiz. Bu hükümet yerli ve milli otomobil fikrini ilk kez 2011 yılında dillendirmiş ve daha birçok kerelerde bizleri umutlandırmış fakat sonuca ulaştıramamıştır.” dedi.

SAAB’I HATIRLATTI
Son olarak yerli otomobil hedefinin AKP’nin oylarına kurban edilmemesi gerektiğini vurgulayan Mutlu, “İnşallah bu projenin sonu da 2016 yılı başında 47 milyon euro’ya İsveçli SAAB firmasından alınan platformun ve prototip araçların akıbeti gibi olmaz, sonunda rafa kalkmaz. Yerli otonun lansmanında % 100 yerli ve milliliğe atıf yapılırken, dün gazetelerde cumhurbaşkanı yardımcısı Sn. Fuat Oktay beyin otomobille ilgili olarak min. Yüzde 50 – yüzde 51 yerlilikle başlıyor açıklaması da ayrıca kafaları karıştırmıştır. Yerliliğin içerisinde aracın ana can damarını oluşturan ekipmanların yer almasını istiyoruz. Son olarak şunu ifadelim başta da söylediğimiz gibi biz yerli otomobili yüzde yüz destekliyoruz. Biz burada çekincelerimizi ifade ediyoruz. Yerli otomobil hedefimizin ve hayalimizin, Ak Parti’nin düşen oylarının yeniden yükselmesi çabasına kurban edilmesini istemiyoruz” şeklinde konuştu.