Ana Sayfa Arama Yazarlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya

Körfezde bilinmeyen yol!

İzmit Körfezi altında iki adet taş yol bulunuyor. 4 ile 6. yüzyıllar arasında yıkıldığı düşünülen bir kilisenin kalıntılarının da yer aldığı düşünülen İzmit Körfezi’nin zemininde bugüne kadar tarihsel bir çalışma yapılmadı.

İzmit Körfezi altında iki

Kocaeli tarihi bir kent. Pek çok eser ve yapı günümüze kadar ulaşamadığı için kent geçmişi hakkında bildiklerimiz sınırlı kalıyor. Kent tarihçileri bütün işini gücünü bir kenara bırakıp bize anlatılmayanları, bilmediklerimizi araştırıyor ve gün yüzüne çıkarmak için çabalıyor. Kent tarihçilerinin araştırmaları ile ortaya çıkan çok önemli bilgilerden biri de bugün İzmit Körfezi’nin altında yer alan yollar… Pek çoğumuz Gölcük’ten İzmit’e, Derince’den Döngel’e bugün İzmit Körfezi’nin yer aldığı istikamette seyahat edildiğini bilmiyor. Ahmet Nezih Galitekin’e göre Gölcük Derince hattının doğu kısmı eski yıllarda kara idi. Zamanla yaşanan depremler ve doğa olayları ile çökmeler yaşandı ve körfez bugünkü sınırlarına kadar ilerledi.

2 ÇAPRAZ TAŞ YOL

Galitekin’in bu tezini pek çok denizci doğruladı. Buna göre Gölcük Kavaklı Sahili’nden başlayan ve bugün İzmit Sekapark olarak adlandırılan bölgede sona eren bir taş yol körfezin altında bulunuyor. Sekapark sahilinin açıklarında da tespit edilen ve 4 ile 6. yüzyıllar arasında yıkıldığı düşünülen bir kilisenin kalıntıları yer alıyor. Gölcük-İzmit arasındaki bu taşyola çapraz bir yolda Başiskele Döngel sahili ile Derince arasında bulunuyor. Sadece bu yollar değil, tarihçi Süleyman Pekin’in araştırmalarına göre söz konusu yol istikameti üzerinde başka bir tapınağın da harabeleri yer alıyor. Deniz Kuvvetleri Dergisi’nin 551. sayısında bu bilgiye yer veriliyor.

2 METRE DERİNLİKTE

Dergide yer alan bilgilere göre; Konca Gemisi İzmit Körfezi’nde seyahat halindeyken pervanesi bir cisme çarpmış. Yapılan araştırmalar sonrasında cismin tapınak harabesi olduğu ve sadece 2 metre derinlikte yer aldığı belirlenmiş. Bugünlerde olduğu gibi o günlerde de Kocaeli’nin tarihine önem verilmediğinden körfezi çevreleyen limanlara yük taşıyan gemiler zarar görmesin diye söz konusu tapınak dinamitle havaya uçurulmuş. Bu konuyu Ahmet Nezih Galitekin ve Süleyman Pekin’den başka dile getiren var mı bilmiyorum. Bir saniye durup düşünsenize Galitekin’in tezi doğru ise körfezin Derince doğusundaki alanında ne tarihi eserler vardır?