Ana Sayfa Arama Yazarlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya

Geçiş ücretleri vatandaşı bezdirdi!

Vatandaşların, köprü ve otobanlara ödediği ücret, gittikleri mesafede tükettikleri yakıtı geçmeye başladı. Yazar Mustafa Yılmaz bu durumu, “Bu kadar kısa sürede bu kadar kazansam, ben de ‘ekonomi uçuyor’ derim.” diyerek eleştirdi.

Vatandaşların, köprü ve otobanlara

SEBO minYap-İşlet-Devret modeliyle vatandaşları yasal haraca bağlayan köprüler ve otoyolların durumu vatandaşın canını sıukmaya devam ediyor. Kısa mesafeli yolculuklarda bile vatandaşlar sadece pahalı yakıtla kurtulamıyor. Bir de geçiş ücretleri var. Bu geçiş ücretleri de en az yakıta harcanan para kadar tutabiliyor.

KOCAELİ’DEN BALIKESİR’E 205 TL

Sağ cenahın yakından tanıdığı Yazar Mustafa Yılmaz, “Dün akşam Kocaeli’nden Balıkesir’e geldim. -Toplam mesafe 257 km -Ödediğim geçiş ücreti 205.7 TL -Bu kadar kısa sürede bu kadar kazansam, ben de ‘ekonomi uçuyor’ derim.” paylaşımıyla ödediği ücrete isyan etti.

YAP-İŞLET-DEVRET NEDİR?

Yap-İşlet-Devret (YİD) modeli, geniş anlamda (İngilizce: Build-Operate-Transfer (BOT)) bir kamu altyapı yatırım veya hizmetinin finansmanı özel bir şirket tarafından karşılanarak gerçekleştirilmesi ve kamu tarafından belirlenen bir süre için işletilmesi ve yine bu süre içinde ürettiği mal veya hizmeti, tarafların karşılıklı saptadıkları bir tarife uyarınca kamu kuruluşlarına satması ve sürenin sonunda işletmekte olduğu tesisleri bakımı yapılmış, eksiksiz ve işler durumda ilgili kamu kuruluşuna devretmesidir.

Osmanlı İmparatorluğu’nun son dönemlerinde yabancı şirketlerle yapılmış olan çeşitli imtiyaz sözleşmeleri bu model ile büyük benzerlik göstermektedir. İstanbul’da Tramvay, Tünel İşletmeleri, Elektrik, Gaz İdaresi, Haydarpaşa Liman İşletmesi ve İzmir’de Liman İşletmesi, Göztepe Tramvay İşletmesi yabancı şirketlere verilen imtiyazlardır.

Günümüzde ise OsmanGazi Köprüsü, Yavuz Sultan Selim Köprüsü, Avrasya Tüneli gibi projeler, Yap-İşet-Devret projelerine örnektir. Osmanlı’dakinden farkı ise araç garantisinin olmaması.

gecis ucreti