Ana Sayfa Arama Yazarlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya

İşte lastik işçisinin istediği zam… Genel başkan tüm detayları açıkladı

Lastik-İş Sendikası’nın örgütlü olduğu Pirelli, Brisa, Prometeon. Goodyear İzmit ve Adapazarı fabrikalarında çalışan yaklaşık 6 bin işçiyi ilgilendiren toplu iş sözleşmesi görüşmeleri için sendika taslağını işverene bugün verecek. Lastik-İş Genel Başkanı Alaaddin Sarı, konuyla ilgili bir basın açıklaması yaptı

Lastik-İş Sendikası’nın örgütlü olduğu

SEBO IMZALastik-İş Sendikası’nın örgütlü olduğu Pirelli, Brisa, Prometeon. Goodyear İzmit ve Adapazarı fabrikalarında çalışan yaklaşık 6 bin işçiyi ilgilendiren toplu iş sözleşmesi görüşmeleri başlıyor. Bugün taslak işverene teslim edilecek. iki dönemdir sözleşme masasına ayrı oturan Goodyear işvereni bu sözleşmede de Brisa, Pirelli ve Prometeon’dan ayrı masaya oturacak. Tüm işverenlere ise aynı taslak iletilecek.

GİZLİ SAKLI BİR ŞEY OLMAYACAK

Lastik-İş Sendikası Genel Başkanı Alaaddin Sarı, bugün bir basın açıklaması yaparak, konuyla ilgili detayları paylaştı. Sarı, şunları söyledi: “Toplu sözleşmelerle alakalı bir sunum yapacağız. Taslak çalışmalarımızın sonucunu sunumunu paylaşacağız. Lastik-İş Sendikası’nın sadece Kocaeli bölgesinde değil, Türkiye genelinde 20 iş yerinde sözleşmesi vardır. Bir taslak oluşturduk. Biz yönetime geldikten sonra gizli saklı bir şey olmayacağı sözleşme dinamiğine girdiğimizi ifade edeceğiz.” dedi.

15 YIL İÇİNDE ARAÇ SAYISI YÜZDE 80 ARTACAK

Sarı, yaptığı sunumunda şu bilgileri verdi: “Gelecek 15 yılda araç sayısının yüzde 80 artacağı öngörülüyor. Demek ki otomotivde üretim yaygın bir şekilde devam edecek yan sanayi olarak lastikler de burada önemli yer tutuyor. Türkiye’de lastik çevre kirliliğinin önüne geçilmesi için fabrikalarda önemli yatırımlar varken Uzakdoğu’da buna dikkat edilmiyor. Dünya genelindeki yatırımcıların büyük bölümü özellikle Çin’i tercih ediyor” dedi.

KLASİK LASTİKLER DEĞİŞECEK

Sarı, elektrikli araçlar dönemine girişle ilgili devam ettiği konuşmasında, “TOGG’un üretiminin sürekliliğini detaylarıyla bilmiyoruz. Mevcut klasik lastikler değişecek. Çalışma hayatında da değişiklikler olacaktır. Ne olabilir? Avrupa ve gelişmiş ülkeler haftada 4 gün çalışma için çabalar var. Türkiye’de lastik iş kolunda yabancı Brisa, Pirelli, Prometeon, Goodyear, Sumitimo, Yerli Petlas, Özka, Anlas, Billas,var. 15 bin işçi bu kolda istihdam ediliyor.”

Eski grevleri hatırlatan Sarı, şunları kaydetti: “2015’te taşeron sisteminin yok edilmesi 1350 kişi toplu sözleşmelerden faydalanır duruma getirilmişti. 2016’da kiralık işçi yasasının çıkarılmasıyla işçinin iş yeri yok edildi. Biz bunu hiçbir sözleşmede kabul etmedik. Toplu sözleşmelerinde kiralık işçi kavramını yasakladık. 2020-2021’de lastik işçisini korumak görevimiz oldu.

2024-2025 TOPLU SÖZLEŞME HEDEFLER

2024-2025 toplu sözleşme dönemindeyiz. Kazanılmış hakları koruma, satın alma gücünü iyileştirmek, güvencesizliğe karşı koruma, yeni işçinin ücretini koruma, tüm üyelerin çalışma koşusunu koruma, vergi eliyle yoksullaştırmaya karşı koruma, belirsizliklere karşı koruma işimizi ve iş güvencemizi koruma, tüm üyelerimizin çalışma koşullarını korumadır.

HANGİ ENFLASYONU BAZ ALACAĞIZ?

4 bin 15 föy sayısında 3 bin 298 arkadaşımız güven oyu vermiş. Bu oran yüzde 82. Bu arkadaşlarımızın omzumuza bir yük. Bu güveni asla yere düşürmeyeceğiz. Bu bize uyuma ve yatma hakkımızı koru demektir. Canını kaybet hayatını kaybet ama sendikacı olarak güveni kaybetme. Biz hangi enflasyona göre zam talep edeceğiz. ENAG yüzde 129, TÜİK 61 açıklıyor. Biz hangi enflasyonu baz alacağız? Ne TÜİK, ne İTO’yu baz aldık. Biz ENAG’ı baz aldık.

AKIDEM TAZMİNATI

Asgari ücretin 39 bin 132 TL olması gerekir. Bu Merkez Bankası verileriyle hesaplanmıştır. İlk vergi dilimi 533 bin TL olmalıdır ancak 110 bin TL’dir. 2024 yılında yıllık kıdem tazminatı tavanı 150 bin TL olmak durumundadır. Kıdem tazminatındaki tavanı nasıl düşürdüklerini görüyoruz. Kıdem tazminatını alan işçi daire alabiliyordu. Şimdi fakirleşme sürecinde bırakın ev almayı araç bile alamaz.

İŞTE İSTENEN ZAM ORANLARI

Üretim işçisi için yüzde 111

Destek işçisi için yüzde 170 zam istendi.

Sosyal haklarda ise yüzde 350 ile yüde 400 arasında zam talep edildi.

Bu taleplerle birlikte en düşük lastik işçisi maaşı için 62 bin TL dolaylarında bir ücret talep ediliyor.

Iste lastik iscisinin istedigi zam Iste lastik iscisinin istedigi zam1 Iste lastik iscisinin istedigi zam2