Ana Sayfa Arama Yazarlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya

Caner Arduç görevini yapmaya devam ediyor: Bu defa gündem Osmangazi Köprüsü!

CHP Gençlik Kolları Genel Başkan Yardımcısı Caner Arduç kendisine yönelik haksız eleştirilere kulak asmıyor. Çalışmalarına ara vermeden devam eden Arduç yaptığı açıklamalar ile gündem yaratmaya devam ediyor. Arduç bu defa yap işlet devret yöntemiyle yapılan Osmangazi Köprüsü’nde yaşanan sıkıntıları gündeme taşıdı.

CHP Gençlik Kolları Genel

Cumhuriyet Halk Partisi (CHP) Gençlik Kolları Genel Başkan Yardımcısı Caner Arduç kendisine yönelik haksız eleştirilere kulak asmıyor. Çalışmalarına ara vermeden devam eden Arduç yaptığı açıklamalar ile gündem yaratmaya devam ediyor. Arduç bu defa yap işlet devret yöntemiyle yapılan Osmangazi Köprüsü’nde yaşanan sıkıntıları gündeme taşıdı. Sosyal medya hesabı üzerinden bir açıklama yayınlayan Arduç şu ifadeleri kullandı: “Osmangazi Köprüsüyle Ülkemiz Nasıl Soyuluyor ? 7 yıl önce İzmit Körfezinde yap işlet devret yöntemiyle yapılan Osmangazi Köprüsü 2035 yılına kadar köprüyü yapan şirket tarafından işletilecek. Buraya kadar her şey tamam şimdi soygunun boyutuna bakalım.

40 BİN ARAÇ GARANTİSİ

Köprünün yapımı için 1,4 milyar dolar para harcandı buna karşılık devletimizin kasasından 1 kuruş para çıkmadı ama sadece köprü yapılırken… 1 Temmuz 2016 yani köprünün hizmete açıldığı günden 2035 yılına kadar günde 40 bin araç geçiş garantisi verildi. Bu demek oluyor ki 18 yıl 6 ayda toplam 6753 günde 270 milyon 120 bin araç geçiş parasını şirket cebine indirecek. Tabii bu cebine indirdiği para da ayrı bir güzellik daha yapılmış devlet garanti ettiği araç geçiş sayısının ödemesini de dolar olarak yapmayı taahhüt etmiş ve araç başı kdv dahil 51,65$(dolar) hazinenin kasasından görevli şirkete aktarılıyor. Yani günlük 40 bin aracı tuttursak dahi araç başı 51,65 dolar yani bugünün kuruyla 1342 tl’ nin geçiş yapan vatandaştan sadece 350 tl’sini alıyor geriye kalan yaklaşık 1000 tl’sini yine hazinenin kasasından ödüyoruz.

ABD’YE ENDESKLİ

ABD’deki tüketici fiyatlarına endekslenmiş olan bu garanti geçişli Osmangazi Köprüsü ile sadece bu yıl bugüne kadar yani 193 günde görevli şirketin kasasına yaklaşık 400 milyon dolar para girmiş olacak. Bu bu paranin büyük kısmı hazineden yani cebimizden ödenecek. Yap işlet devret yönetimiyle yapılan garanti araç geçişi, garanti hasta doluluğu ABD’ye endekslenmiş dolar kuru sözleşmeleriyle milletin kaşıkla ödediği vergileri kürekle bu firmalara vermeye maalesef devam edeceğiz.

NEDEN OSMANGAZİ GEÇİŞ GARANTİLİ?

Sadece bir örnek olsun diye devletin kendi imkanlarıyla yaptığı Fatih Sultan Mehmet Köprüsü geçiş ücreti 8,25 TL yine yap işlet devret yöntemiyle yapılan Yavuz Sultan Selim Köprüsü seneye kamuya devredilecek ve geçiş garantili değil geçiş ücreti ise 19 TL, madem garantisiz ve uzun yıllık sözleşmeler olmadan da bu yatırımlar yapılabiliyor o zaman Osmangazi Köprüsü vurgununu kim neden yaptı 1 köprü maliyetine yaklaşık 12 köprü parasını bu millete neden ödetiyorsunuz?”