Ana Sayfa Arama Yazarlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya
blank
admin

Çocukları karantinasız günlere hazırlama

Yeni nesilin en çok ihtiyaç duyduğu ve olduğu konuların baş sırasında yer alan ‘’Dikkat Eksikliği ve Konsantrasyon Bozukluğu ‘’ gelmektedir.

Maalesef Covid-19 döneminde okulların ve aktivitelerin kısıtlamalarıyla konsantrasyon eksiklikleri daha çok kendini gösterir oldu.

Çocuk hemen hemen bütün gününü tek düzey geçirmesinden kaynaklı motor gelişimi ve muhakeme yeteneklerini yarı yarıya kullanır ya da çoğu zaman hiç kullanmaz oldu.

Corona döneminden önce arkadaşları, okulu ve öğretmeniyle vakit geçirmek hoşuna giderken şimdi canlı ders var dediğimizde masanın altına saklanır oldular.

Eee tabi şimdi yavaş yavaş normalleşme moduna girmeye niyet edip hazırlıklar yapmaya başladık. Belki yarı yıl tatilimizden sonra aktif okul dönemlerine dönme zamanımız gelmiş olabilir.Bunun için çocuklarımızı ve motivasyonlarını ön hazırlığa alma vaktimiz de geldi.

Çocuklarımızı yeni döneme hazırlamak için;

*Büyük görevleri küçük görevler haline getirin

Çocuklarımız evdeki geçirdikleri dönemden dolayı sorumlulukları yeterince azaldı. Sorumluluk azaldığı içinde kendine güvenleri de erimeye başladı.Aslında canlı dersten kaçmaları yada etkinlikler de yer almak istememe sebeplerinin başında da bahsettiğim özgüven erimesinden kaynaklı olma olasılığı çok yüksek.

Onun gözünde büyük gelecek bir görevi küçük parçalara bölerek talep edebilirsiniz .Örnek verirsek; Yatağını toplama görevi onun gözünü korkutabilir ama siz birkaç gün yastıkları toplatıp ,diğer gün yatak örtüsünü örtmekte yardım etmesini isteyip belli bir süre sonra her aşamaya dahil olduğu için yatağın tamamını toplamaya teşvik edebilirsiniz.

Hem kendine olan güveni tazelenmiş, hem de görevi tamamlamanın onuru yaşamış olacaktır.

*İşi eğlenceli hale getirin

Verdiğiniz görevlerde mutlaka eğlenceyi tuz misali serpiştirin. Keyif alsın ki  sürekliliği gelsin.Üç sayfalık ödev yapıyorsa sayfa bitiminde sevdiği müziği açıp dans edebilirsiniz.Bu süreç size de iyi gelecektir.

*Dikkat dağıtıcı unsurları kaldırın

Dikkat dağıtıcı unsur adı üzerinde çocuğun aklını dağıtacak ya da oyunu hatırlatacak objeleri kaldırın ya da daha sade bir yerde aktivitelerinizi yapın. Mesela çocuğunuz aktivite yaparken sizin elinizde telefon ,tablet tarzı çocuğun zihnini çekiştirecek bir materyal varsa lütfen bırakın. Odaklanmasını imkansız hale getirebilir.

*Hedeflerini tamamlaması için süre belirleyin

Katı zaman sınırlandırmak bireylerin konsantrasyonlarını disiplin ettiği en iyi yollardan biridir.Yani ‘’odanı toplaman için 15 dakika veriyorum’’ demeniz ya da ‘’sayfanı bitirmen için 20 dakikan var’’ gibi sınırlandırmak  hedefine ulaşması için zamanı çerçevelendirmiş olacaksınız.

*Yeterli fiziksel aktivite hazırlayın

Evlerde çok sık sıkıntı yaşanan durum, çocuklara  fiziksel aktivite hazırlamak.Çocuklarımızın günlük enerji harcama limitleri farklı farklı olsa da genel anlamda her çocuğun kinetik enerjisini bir şekilde boşaltması gerekmektedir.Enerjisi boşalmayan çocuk yaptığı durağan aktivitelere odaklanamaz çünkü eli ayağı durmaz sürekli hareket halinde olur.

*Aynı aktiviteyi aynı zamanlarda tekrarlayın

Zihnimizin kavrama süresi ve alışkanlıkları edinme tekrarları vardır. Çocuklarımızın günlük rutinlerini alıştırırken aynı saatlerde aynı aktiviteyi yaptırmamız gerekmektedir.Bunun içinde örnek olarak spor olabilir.Haftanın belirli günlerinde spor yapma disiplinini çocuğumuza vermemiz onun hayatı için yaptığımız en büyük yatırımlardan biri olacaktır.

*Dinlenmeyi öğretin

Sanırım çocukların en ihyacı olan dinlemek olamalı. Günlük oyun aralarında yada ders aralarında nasıl dinlenmesi gerektiğini ,sadece beden dinlenmesi değil zihnimizin de dinlenmeye ihtiyaç duyduğunu çocuğumuza öğretmemiz gerekmektedir.Dinç zihinle başladığı işleri yüksek potansiyelle bitirmenin mutluluğu onu da şevklendirecektir.

*Hikâyeler okuyun

Özellikle geceleri okuyacağınız hikâyeler, alfada olan çocuğunuz için süper fırsatlar yaratır.

Hem kelime dağarcığı gelişir, öğretmek istediğiniz olumlu düşünce yada hareketleri daha rahat  zihnine gönderirsiniz. Hem de okuduğunuz hikâyeyle alakalı  arada sorduğunuz sorularla dikkatini tetikte tutarak daha çok kullanmasını ve odaklanmasını sağlamış olursunuz.

İstedikten sonra geliştirmek adına daha birçok takviyeler bulunabilir.

Çocuklarımızın eski aktif dönemlerine dönmeleri için zamana ve şansa ihtiyaçları var.Zamanı ve şansı bizlerin belirleyeceğini unutmayalım .Zamanı süre tanıyarak verirken ,şansıda yeterli ebeveyn olarak yine biz vermeliyiz.

Çocuklarımıza bol şanslar dilemekteyim…

SERPİL KAZAN
İlişki ve Evlilik Danışmanı
ICF Profesyonel Koç
Bireysel•Öğrenci•Kurumsal Koç
Marka&İmaj Danış.

 

YORUMLAR

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

YAZARLAR
TÜMÜ